Se enkelt indlæg
Gammel 06-01-2008, 18:36   #3
strikkeline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2008
Lokation: Sorø
Alder: 66
Indlæg: 25
Styrke: 17
strikkeline er ny på vejen
Mit indtryk er - og jeg har været "heldig" at kunne arbejde i fleksjob i samme virksomhed, hvor jeg var fastansat - at det KUN kan lade sig gøre med fleksjob uden de helt store problemer, hvis fleksjobberen som minimum kan klare 20 timer.

Det er så vidt, jeg har oplevet ekstremt svært at få et fleksjob på 16 timer - endsige 12 timer. Og min veninde (som nu har fået førtidspension) var til arbejdsprøvning fik hun at vide, at de 12 timer skal være EFFEKTIV arbejdstid - uden pauser, toiletbesøg eller formentlig "at trække vejret" - så som regel ville man lande på flere timer end de 12.

Jeg har skam også hørt, at kommuner der finder at en arbejdsprøvning resulterer i en arbejdsevne på f.eks. 12 timer, "skriver vedkommendes arbejdsevne op" til minimum 15-16 timer - formentlig også fordi det så skulle være nemmere at finde en arbejdsgiver, der vil binde an med det.

Snarest muligt vil jeg beskrive min sagsgang i det forum, hvor man kan beskrive sin sag angående førtidspensionering.

Har I set, at man nu vil give pensionister mulighed for at gå tilbage til arbejdsmarkedet UDEN at blive modregnet i pensionen (det må være folkepensionen!), fordi man mener, at det vil få flere ud på arbejdsmarkedet.
__________________
Strikkeline

[Det er beskæmmende, at vi lever i en tid, hvor det er lettere at sprænge et atom end en norm.
"Albert Einstein"]
strikkeline er ikke logget ind   Besvar med citat