Se enkelt indlæg
Gammel 01-03-2012, 13:00   #18
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Jamen der stopper det jo ikke engang. Jeg hørte igår, at selvom man er OVER 40 år og vil søge førtidspension, så kommer de også ud i et ressourceforløb. Så det kan da hurtigt blive skruen uden ende.

Så alfa omega må være, at man VIRKELIG har en god læge og et solidt netværk af behandlere, så man kan undgå vanvidet.

Mette Frederiksen sagde, at der ca tilkendes 4500 pensioner nu til unge under 40, men de regner med at det tal vil falde til ca 1500.

Så jeg vil tro de 1500 unge der får pensionen, må være dem med de bedste læger der forstår at bremse kommunens vanvid
Her er jeg ikke helt enig.

De ca 1500 unge, der stadig vil få tilkendt Ftp, har intet med gode læger at gøre. Denne side viser jo tydeligt, at selv de bedste læger/special-læger, ikke gør den store forskel. Kommunernes egen læge, vurderer jo selv om det har relevans.
Mit GÆT vil være, at det i fremtiden i høj grad vil handle om DIAGNOSEN. Står der depression på papiret, kan man se frem til et udviklingsforløb, og måske flere.
Der vil i fremtiden være flere der forsøger at få stillet mere "acceptable" diagnoser. Her kan jeg kun tilføje at det IKKE kommer til at ske. Dermed ment at det ganske enkelt er umuligt at tilluske sig de svære diagnoser. Det kræver dokumentation fra man var barn.

Hvad angår dem der er over 40 år, så er de faktisk bedre stillet. Selv med tvivlsomme diagnoser, skal de kun gennem et udviklingsforløb, mens man må forvente at flere under 40 skal gennem flere.

MVH
Vimse

Sidst redigeret af Vimse88; 01-03-2012 kl. 13:03.
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat