Se enkelt indlæg
Gammel 01-03-2012, 10:06   #15
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Tror det hele er en stor spareplan og at de aller svageste skal stå for skud og betale...

I 'Tirsdagsanalysen' på TV2 News mente de 2 herrer, at Mette F's udspil er dristigt.
De mente også, at de 1,4 milliarder først er helt indfaset i 2023.
Så lavede de form for beregning, hvor mange penge hver enkelt 'forsøgskanin' ville få under et forløb og det var 40.000.
Som de sagde, så ville der ikke gå ret mange møder, før de penge var opbrugte.

Det lyder 'som sød musik', med al deres snak om omsorg og en del af fællesskabet.
Næsten ingen grænser for, hvad der ikke skal kunne tilbydes i de ressourceforløb.
Omsorg, fokus på den enkelte, behandling, rådgivning, mentor, arbejdsprøvninger og bla. bla...
Oven i kurser til teammedarbejderne og omlægning af det nuværende system.
Hvis Mogensen og Christiansen har ret i deres beregning, kan selv jeg se, at den allerede er helt gal.

Yderligere vil disse forløb kunnne tilbydes igen og igen.
Lur, om ikke det vil være endda meget fristende for kommunerne, for hvis forslaget bliver vedtaget, vil de kun få 20 % i refusion fra staten til nye førtidspensionstilkendelser.

Socialministeren er jo rørt til tårer og arbejdsm. er så omsorgsfuld, så at de her mennesker som skal ind i deres omsorgssystem, 'sagtens kan få ro og fred til at have det dårligt'.
Altså perioder hvor der intet sker, fordi folk er for syge til at udsættes for deres eksperiment.
Allerede her kan folk så blive hængende i deres nye omsorg i årevis på kontanthjælpydelse og kan ikke engang søge på en § 17!
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat