Se enkelt indlæg
Gammel 13-05-2011, 06:56   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
System Danmark og Stasi-metoden

Sådan lyder overskriften på en artikel fra Avisen.dk d. 10 maj.

Et enkelt citat fra artiklen:

Citat:
Men er det forbudt at tænke tanker? Er det forbudt at forsøge at sælge sine tanker og derved komme ud af sin belastende rolle som lediggænger? Det må jeg konkludere.
I al dens gru er det en anbefalelsesværdig artikel at læse. Den er et rigtigt godt eks. på det vanvid af kræfter og øk. resourcer, der anvendes i jobcirkuset i DK. Er sikker på der kunne spares en del penge her, som måske endda ville overgå de egentlige tal for efterlønsreformen.

Men nej, politikerne har fået tunnelsyn på, hvilke områder der skal spares på. Og det ville jo egentlig sådan set være ok., hvis man ikke skulle høre på "Hjortens" el. andre: alt er i spil. For alt er ikke i spil for, at få DKs øk. på ret køl.

Rene Fredensborg, journ., har desværre fået afslag til at sætte sin film i produktion med arbejdstitlen: "System A". Den havde jeg ellers set frem til. Der er alt for få der beksæftiger sig med netop dette cirkus. Den sidste jeg kan huske er Clausens lille film, som sikkert fløj hen over manges hoveder. Og efter min mening var ok., men ikke blottede det egentlige cirkus.

Håber den en dag kommer i luften, så jeg i det mindste kan opleve at gå ind i en biograf, hvor jeg kan genkende en del af DK's hverdag for mange mennesker. Det er jo utroligt, at man skal ty til tyske el. franske film for at få en biografoplevelse på dette felt.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat