Se enkelt indlæg
Gammel 04-06-2017, 21:51   #4
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Stampe

Forstår ikke helt dit indlæg.

Specielt flg.:





https://www.borger.dk/pension-og-eft...t/Folkepension

Ikke mindst i betragtning af mit tidl. indlæg.

Jeg skriver intet i mit indlæg omkr. FP. Men generelt om manglende overholdelse af oplysning til borgere.

Du skriver ligeledes:



Hvis man arbejder forud for sin alm. pensionslader, er man næppe i forbindelse med kommunen.

Og videre skriver du:



Det er ikke min erfaring, at de fleste SB'erne oplyser om, andet end det der søges om. Dvs. initiativet skal komme fra borgerne, og ligeledes skal man være meget specifik, hvorfor det større billede mange gange ikke nævnes. El. om man via anden ansøgning kan få en ydelse, el. mere ydelse. Her tænker jeg generelt og ikke i forhold til tidl. indlægs alm. folkepension.

Dette handler ikke om pligt til at modtage nogen form for ydelse fra borgerne, men SB'erne pligt, at oplyse borgerne. Jeg plædere ikke for pligt til at modtage noget, som man ikke vil modtage. Men derimod for, at der på "borgen" tænkes mere og mere i, hvad borgerene ikke har kendskab til el. hvad de ikke er hurtige nok med at søge om, vindes der øk. ind i besparelser. Samtidig er det alm. kendt uanset, de "stærke" borgere (som måske i forvejene ikke mangler meget) nok skal få søgt el. give udtryk for behov, hvorimod de "svagere" borgere ikke gør.

Et samfund på vej til: hvis du har viden skal du få, har du ingen, må du gå. El. har du overskud kan du få, har du ikke, må du undvære.

I denne sag omkr. "Ud af DK" ikke har pligt til mere at sende brev til borgere, hvis de vil modtage pension, når de når pensionsalderen. Er et rigtigt godt eks. på en glidebane, hvor forpligtelsen omkr. oplysning bliver mindre og mindre.

Mange hilsner

Gunvor
Enig.
Jeg er stadig i sporadisk kontakt med SB. Hun og jeg ved godt, at det er håbløst, at få mig i job.
Desuden har jeg i mit meget lange forløb aldrig af diverse SB fået oplyst om rettigheder, men en hel masse om pligter.
Og dog, jeg fik for år tilbage oplyst at jeg kunne få et hygiejnekursus, og da jeg efterspurgte det fik jeg oplyst at jeg skulle være ansat først. Tragikomisk, da det jo var et krav i stillings annoncerne.

Sidst da jeg ansøgte om senior FTP( som sagsbehandler støttede mig i) sagde hun at jeg kunne få mit fleksydelses bidrag udbetalt, når jeg ikke fik pension.
Jeg havde undersøgt det via Beskæftigelses ministeriets hjemmeside, men hun var helt sikker og jeg endte med at videresende mail fra Udbetaling Danmark, der skrev, at det det først var når jeg blev folkepensionist.
Hun troede det virkelig og var ikke ude på at ramme mig, men gjorde det for at hjælpe.

Det er svært at forlange at SB skal sætte sig ind i diverse love, som de ikke er ansat til. De har ved gud nok at gøre med at holde styr på de mange mange tusinde love, som diverse regeringer hælder ned i hovedet på dem og alle os andre.

Ikke nødvendigvis af ond vilje, men dels af mangel på viden om det der ikke lige handler om job, og jeg mener heller ikke det er deres pligt, men måske tager jeg fejl her..

Stampe har været på k10 længe og det er tankevækkende, at vedkommende ofte tager diverse myndigheder i forsvar.
Det er den bedste af alle verdener, men vi er mange her der ikke kan genkende den.
Det kan vel ikke gå nogens næses forbi, at mange her beskriver absurde førløb, hvor det selv for garvede jurister har svært at hitte rundt i.

Sidst redigeret af vasen; 04-06-2017 kl. 21:58.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat