Emner: E-cigaretter
Se enkelt indlæg
Gammel 07-03-2014, 02:42   #1449
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg ved ikke.....men min plan har aldrig været et rygestop, det skete bare. Jeg må til hver en tid tænde en smøg, hvis det er det jeg vil - og jeg har også prøvet, men det smager jo SÅ SKIDT!! Der er dårlig smag, ingen røg, aske, og ild i den ene ende - og jeg kan slet ikke have det ryger fra den
Min plan var heller ikke et totalt rygestop, e-cig var nyt og spændene og skulle da bare lige prøves...

Målet var højst at sætte cigaretforbruget lidt ned...

Men pludselig var der gået et par dage helt uden cigaretter, og så kunne jeg jo lige så godt fortsætte... men det har da også krævet en vis portion stædighed ind i mellem...

Citat:
Jeg tror vitterligt aldrig jeg ville kunne gå tilbage til cigaretterne!
Det tror jeg desværre godt jeg kunne, det er nu mere prisen der var/er min motivation...

Men jeg havde heller ikke de store helbredsgener af røgen, fik for en 5-6 år siden lavet en lungefunktionstest, sygeplejesken(?) der lavede testen sagde "man kan tydeligt se at du ikke ryger", hun blev noget overrasket da jeg hev smøger og lighter op af lommen

Citat:
Men det er også tanken om, at jeg igen skulle få en dårlig lungefunktion, og at jeg igen skal lugte grimt, at mine slimhinder igen skal blive misfarvede.....samt hele ritualet med at købe smøgerne, altid have på lager, fyldte askebægere, aske i tastaturet, irritationen over at smøgerne bestemmer over mig, og ikke omvendt osv osv......det afholder mig fuldstændigt.
Det kan jeg godt følge dig, det er virkelig en befrielse.

Citat:
Jeg fornemmer helt klart, at hvis jeg ikke kan dampe, så skal jeg intet! Og at næste skridt må være, at holde helt op med at dampe.
Ja, sådan har jeg det også, og kommer jeg nogensinde ned på 0 mg nikotin, kan jeg slet ikke se formålet med at dampe...

Men det kan ikke afvises at jeg kan se formålet, når/hvis jeg kommer ned på 0 mg, man har jo som bekendt et standpunkt til man tager et nyt...
Citat:
Jeg er overbevist om, at det ville være 100 gange lettere at stoppe med at dampe, end at stoppe med at ryge, hvis jeg endelig skulle beslutte, at det var dét jeg ville.
Det bilder jeg også mig selv ind...

Citat:
Men alt den ballade om ny lovgivning, forbud, hamstring af væsker/baser, tanker om grej og den usikre fremtid som damper gør, at jeg går lidt og spekulerer over, hvor jeg stiller mig selv i alt det her.
Ja, det har sat en del tanker igang rundt omkring...

Citat:
Jeg hamstre SELVFØLGELIG!, men overvejer faktisk også at holde op - ikke lige NU, men gerne inden det hele bliver al for besværligt. Det skal helst foregå i ro og mag, og ikke når der opstår vild panik fordi jeg udgår
for et eller andet, eller der på anden måde sker noget uforudset....
Ja, er man tvunget til at holde op, er det ikke særlig motiverende, det skal komme indefra.

Citat:
Hovsa, det blev da vist en længere smøre, men meget rart lige at få damp-tankerne nedfældet.....sorry
Du får da bare en lang smøre tilbage, så kan du lære det, ka' du. og rigtig god bedring
jh er ikke logget ind   Besvar med citat