Se enkelt indlæg
Gammel 29-06-2010, 10:02   #9
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Molly-1 Se meddelelser
Ingrid du skriver:


Men er det ikke en forudsætning at lidelsen er varig ?

Det har de skrevet i mands afgørelse. Jeg tror, at får, at kunne være med i personkredsen... så kræver det at lidelsen er varig.

Er der nogen som kan hjælpe med at få klarhed på ovenstående

Ellers ville det være nærliggende at søge til mig også... men jeg er ikke helt afklaret iforhold til mit helbred endnu. Er igang med en udredning.
Jo, det er en forudsætning at en lidelse er varig - det er min fejl at jeg ikke var opmærksom på at du ikke endnu er helt helbredsmæssigt afklaret.

Men det er i det mindste positivt, at det er anerkendt at din mand tilhører personkredsen i forholdet til en ankesag. Har i medicinudgifter med i hans ansøgning om § 100 f.x, den del der er egenudgifter? Samt at i er opmærksomme på, hvad håndsrækninger angår, at han måske skal have hjælp til f.x biblioteksbesøg med at få båret bøger o.l, samt varer når han er ude og handle tøj til sig selv m.m eller købe en fødselsdagsgave til dig, bare som et eksempel på, at din mand måske har behov for håndsrækninger i dèn retning - fordi i er gift har din mand måske alligevel brug for at være uafhængig af familien i nogle retninger, hvem hjælper ham når han er ude f.x med vennerne, eller bare ude for sig selv.

Så måske skal i kigge mere bredt på, hvad behovet kan være for din mand, så han kan leve en tilnærmelsesvis normal tilværelse - så de merudgifter også kommer til at handle om andet end hjælp til de praktiske ting som rengøring og græsslåning, som familien formodes at kunne.

Med sådan en genstridig kommune, så skal i nok ud i en ankessag - og måske søge igen, når du er helbredsmæssigt afklaret.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat