Se enkelt indlæg
Gammel 25-06-2010, 20:12   #5
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
Min mand har fået udbetalt fra sin ulykkesforsikring. Den højste mengrad man kan få på en ødelagt ryg 12 %.

En erstatning er til at forsøde tilværelsen lidt og ikke til ekstra udgifter.

Min mand var selvstændig og havde lejet noget matriel som så gik istykker. Udlejningsfirmaet har ikke anmeldt ulykken til deres forsikring, til trods for at vores advokat har bedt firmaet om det. Firmaet eksistere ikke idag. Vi har efterfølgende fundet ud af at firmaet havde en gældende forsikring på ulykkestidspunktet.

Der er en lovgivning som omhandler:

§ 100 - Bekendtgørelse om nødvendige merudgifter ved den daglige livsførelse

Formålet med ydelsen er at medvirke til, at en person med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne og dennes familie kan leve et almindeligt liv som andre ikke-handicappede på samme alder og i samme livssituation.

Merudgiften skal være en nødvendig følge af den nedsatte funktionsevne. Dvs. at de udgifter, som kan dækkes, er udgifter, som den pågældende ikke ville have haft, hvis der ikke havde været tale om en nedsat funktionsevne.

Kom gerne med flere gode råd

Vi giver ikke op, vil klage og forhåbenlig vil ankestyrelsen taget den. Har haft kontakt til ankestyrelsen og sprugt ind til principafgørelser. Bl.a. håndrækninger når ægtefælle også går sygemeldt, men der findes ingen pricipafgørelser og et par andre forespørgelser, hvor der heller ikke findes nogle principafgørelser.

Min søster sidder i kommunalbestyrelsen i vores kommune. Hun oplyser at man skal spare og giver flere afslag, netop for at få dem afprøvet i ankesystemet.

Den uvildig konsulentordning, DUKH.dk har set vores klage som er sendt til kommunen. Deres umiddelbare indskyldelse var at det er en meget STRAM afgørelse at kommunen er kommet med.

Skal have talt med dem igen. Dukh samt PTU har givet råd og vejledning gennem hele forløbet.
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat