Se enkelt indlæg
Gammel 17-04-2007, 12:29   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Lægekonsulenternes kompetencer

Måske jeg skulle prøve at berolige folk her på siden lidt...

Jeg har selv søgt førtidspension...efter §17....altså på forliggende grundlag...

Den lægekonsulent de har på KØGE kommune....er fuldstændig fra den....og hun har bestemt ikke læst noget regelsæt....for hun overtræder nemlig konsekvent alle de regler man siger der er for disse lægekonsulenter....

Hun fjernede alle mine diagnoser....plus hun gav mig en ny....nemlig fejlmedicinering....det vil sige at det medicin som 5 forskellige læger har sagt at jeg skal tage....det mente lægekonsulenten at det var det der gjorde mig syg og træt (jeg har svønapnø..som ikke kan behandles)....det skal lige siges at jeg også har diagnosen svær slidgigt i begge knæ og en scheurmann i lænden i ryggen og bugbrok...og dem undlod hun at komme nærmere ind på...

Hun mente at hvis jeg bare undlod at tage min medicin....ja så var jeg rask...

Nu er det jo sådan at en lægekonsulent IKKE må lave om på andre lægers diagnoser...og dette fortalte jeg kommunen....men de virkede som om de var skide ligeglade....

Hver gang lægekonsulenten kom med en udtalelse....fik jeg aktindsigt....og derefter skrev jeg selv en udtalelse med mine meninger om lægekonsulentens udtalelser som jeg fik lagt til min sag....

Jeg har gjort det samme med min resourceprofil....hvilket har resulteret i at min resourceprofil er 20 sider lang....

Det jeg vil sige med alt dette....er at jeg syntes at det så fuldstændigt håbløst ud....og at jeg ikke ville få min førtidspension på grund af de udtalelser fra lægekonsulenten...

Men men....jeg fik min førtidspension...til trods for de udtalelser....som de åbenbart har valgt at se bort fra....

Man skal også lige huske på at nå de skal bedømme ens sag....så er det IKKE kun lægekonsulentens udtalelser som ligger der i ens sag.....førtidspensionsnævnet får også alle de papirer som de læger man nu har været hos har udfyldt....

Med hensyn til hvem man skal klage til ang lægekonsulenten....ja så er det til sin egen kommune....da lægekonsulenten er direkte ansat af kommunen...og med hensyn til at klage over sagsbehandling, sagbehandlingstider, osv....ja så er det til borgmesteren og kommunalbestyrelsen man skal klage til....

Sakset fra socialministeriets hjemmeside

Citat:
HVEM SKAL DU KLAGE TIL?

Du skal altid aflevere din klage til kommunen.

Klager over afgørelser eller over, at reglerne for sagsbehandling ikke er blevet overholdt, bliver behandlet af det sociale nævn. Men kommunen skal først have mulighed for at se på sagen igen og vurdere, om de har truffet den rigtige afgørelse. Det kaldes kommunens genvurdering eller remonstration.

Kommunen har fire uger til genvurdering. Hvis kommunen fastholder sin oprindelige afgørelse, sender kommunen selv klagen videre til det sociale nævn sammen med papirerne i din sag.

Klager over personalet i kommunen skal stiles til dem, der er ansvarlige for personalets optræden. Det er i sidste ende borgmesteren i kommunen.
Siden finder du her: http://www.social.dk/netpublikatione...ublication.htm

Man kan også læse mere her: http://sm.social.dk/retssikkerhed/Re...goerelser.html


Lige her til sidst.....så vil jeg lige give credit til den som har hjulpet mig igennem alt dette....for når jeg skriver at jeg har skrevet til kommunen osv....så passer det ikke helt....for havde jeg selv skulle klare alt dette....ja så var jeg ikke kommet nogen steder...
Jeg har fået Hejdien til at skrive alle papirer til kommunen....og uden hende....
ja så havde jeg nok ikke fået min førtidspension...B)B)B)

Og så kan man jo tænke over hvor mange der sidder derude som ikke har en Hejdien til sin rådighed...og som ikke kan komme igennem over for deres kommune...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat