Se enkelt indlæg
Gammel 07-04-2010, 00:49   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Yasmin, kan du så se at få talt med din læge OG med den person der har været med til at arrangere din praktik! Naturligvis skal du ikke op i tid når du har så svært ved at magte de tyve timer. Tværtimod vil det måske være hensigtsmæssigt at gå lidt ned i tid.

Du må have en kontaktperson som jævnligt taler med dig om praktikken. Enten en sagsbehandler eller en person hos en af kommunens leverandører. Den person skal hjælpe med at finde ud af hvor meget du kan klare, men vedkommende kan jo ikke finde ud af det hvis ikke du fortæller ærligt hvordan det går. Hvis du siger at det går fint, så vil de jo foreslå at du kommer op i tid...

Du bliver nødt til at være ærlig og sige at det er drøn svært og at du slet ikke magter noget når du kommer hjem.

Det er helt okay at sige fra. Hvis ikke du gør det, så kører du dig selv helt i sænk, og det er hverken du, praktikstedet eller kommunen interesserede i.


Og så må jeg kommentere det MULTE skriver ovenfor:

Jeg beklager, at du har været gennem et dårligt forløb, og jeg må give dig ret i, at det desværre er alt for mange eksempler på, at det går galt. Men, men, men... Jeg syntes godt nok at det er noget hård tone at skrive:
Citat:
...at de IKKE er her for at hjælpe den sygedomsramte igennem en svær tid, men derimod for at presse, lyve og bruge andre ufine metoder til at få en i arbejde igen, og meget gerne på fuld tid, selv om det for mange kun vil forværre deres sygdom og eventuelt gøre den kronisk
Det er altså IKKE alle medarbejdere i systemet der er nogle tumper. En ting er at fortælle sin historie og advare ud fra egne og andres erfaringer; noget andet er at skrive som du gør. Jeg siger igen: Det er IKKE alle sagsbehandlere osv. der er tumper. De fleste er ganske almindelige mennesker som forsøger at passe deres arbejde og arbejde indenfor de regler som politikerne nu en gang opsætter. Og i og med at de er ganske almindelige mennesker, så er de som regel også til at TALE med.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat