Se enkelt indlæg
Gammel 05-04-2010, 13:38   #58
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Andersine, vi er enige om at det er RASKE menneskers valg om de vil deltage i den solidariske kasse, Fagforening, Akasse mv –ingen tvivl om det MEN som Odenseaneren sir, syge mennesker får IKKE dette valg og det skyldes ene og alene lovgivningen!

Ang den offentlige transport og bosættelse, ja, da kan vi to ikke blive enige og sådan er det

Jeg er udmærket klar over at systemet ser det anderledes –MEN så burde systemet jo også træde hjælpende til(som du selv sir) når og hvis man har brug for hjælp!

Kan da fortælle så meget at da min mand blev syg, efter at have været min personlige hjælper i mange år gennem min kroniske sygdom, ja, da BAD vi kommunen hjælpe os med en handicapbil(alt iflg lovgivningen) da man af systemet bad os om at vores private bil skulle holde for som ambulance!(kunne ikke opfatte det anderledes)

Vi BAD om at få personlig hjælper, hjælpemidler mm så min mand kunne blive arbprøvet –alt igen iflg lovgivningen!

Mig bekendt blev INGEN af delene opfyldt og måske det skyldtes at den rummelighed man praler af, på papir i hvert fald, i realiteten var ikke eksisterende(-hvilket så bringer mig til, at der ER måske en grund til at vi handicappede ”bare kræver ind” –regeringen har selv lavet denne lovgivning der skulle give disse muligheder, mig bekendt, og jo, intentionerne med denne er helt ok –MEN det er bare ikke sådan den bliver tolket eller praktiseret)

Som Hejdien så rigtigt sir, borgere kan umiddelbart have de samme vilkår for hjælp men denne tolkes vidt forskelligt i kommunerne landet over –og min påstand er at alt dette skyldes: kassetænkning.

Vi kan være enige om at det alt sammen strander på lovgivningen men det store svære spørgsmål i kommunerne er: tolkningen! –og denne BURDE ikke være forskellig fra kommune til kommune da man jo netop har fået lovgivningen og nogle redskaber til at ”ensrette”(den såkaldte!) hjælp.
OG dette bringer mig igen til at refusionsreglerne skal ændres.

Andersine, min holdning bliver ikke ændret til sygedagpenge: er man syg, er man syg OG så er man syg indtil man er rask eller man er afklaret i forhold til flex eller pension.
I denne periode SKAL borgeren være sikret altså, tidsbegrænsningen på sygedagpenge skal fjernes!

Man bliver IKKE mere rask af at få fjernet forsørgelsesgrundlaget (–som man igennem hele sit arbejdsliv har været med til at betale via skatten, var jeg da så naiv at tro)

I øvrigt, som lovgivningen er pt så står der INGEN steder at den sigter imod at borgeren bliver rask, næ den tager sigte imod at borgeren kommer på arbejdsmarkedet igen –ikk´(og tror ikke der er en eneste som bevidst ØNSKER sig syg med deraf flg lønnedegang, social udstødelse og hvad det hele bringer med sig)
Ret mig gerne om jeg tar fejl
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat