Se enkelt indlæg
Gammel 20-03-2010, 18:29   #16
Tessa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Indlæg: 14
Styrke: 16
Tessa er ny på vejen
Lidt mere info. :)

Tusind tak allesammen for jeres svar! Det er da virklig trist at høre at mennesker med den diagnose bliver så dårligt behandlet og missførstået Jeg føler virklig med jer og nu er jeg virklig urolig og bange for at tage kontakt med kommunen... øv.

Min mærklige dansk skyldes at jeg er svensker men har boet i Danmark i fire år snart. Ville bare sige det.

Nogle af jer har spurgt ind til min baggrund så jeg vil fortælle lidt om den, så er det måske nemmere for jer at give mig lidt vejledning omkring hvis det er ptsd jeg har og hvordan kommunen ville håndtere mig. Jeg er virklig taknemmelig for all slags hjælp, jeg føler mig meget forvirret og ensom i den her situation jeg står i da jeg ikke har familje, kæreste eller mange venner.

Jeg er dog rimeligt sikker på att det er ptsd jeg har, jeg har læst en del om ptsd og rigtigt mange af symptomerne rammer mig perfekt. Jeg har en baggrund med 7 år af regelmæssig incest fra min far efter ham blev skildt med min mor. Ham er besatt af både min mor og mig og kan/vil åbenbart ikke skælne på mig og min mor. Min mor var/er manodepressiv og var meget manipulerende med mine følelser. Min far var truende og kontrollerede alt i mit liv tils jeg var 20 og krævede full dominans af mit liv, han "investerede" mine penge.. ham ejet min lejlighed som ham haved ejen nøgel til og stormet ind når ham ikke fik umidelbar kontakt med mig på min mobil hvor ham så krævet at få vide hvad jeg gjorte, hvor jeg var og med hvem selvfølig ejet han også min mobil. Min mor fortalt mig når jeg ver 19 at hun nu ikke ville vare min mor mere. Jeg har ud over dette varet udsatt for massvis med trakasserier i skole, de ringet ubehaglige telefonsamtaler hjem til mig og kastet nogle gange ting på vinduerne om natten. Mine to første kærester har også varet voldlige.

Jeg flygtede fra min far når jeg var 20 og har boet på to forskellige hjem for truede kvinder, hvor ham prøvede at finde mig og truede med at tilmelde mig forsvundet hos politiet hvis jeg ikke kom til ham. Ham tilmeldte mig forsvundet når jeg sade nej til ham. Jeg fik beskyttet identitet i Sverige og flygtede over til Danmark for at komme så langt væk fra ham som muligt og begyndte at læse på fysioterapistudiet, der blev jeg terroriseret i mit kollegie af tre piger der prøvede at slå ind vinduet til midt værelse for at banke mig om natten fordi jeg havede snakket med hindes kæreste. Der var også indbrud og narkotika i omløb på det kollegiet, det var meget stressende. På mit studie blev jeg også trakasseret af en gruppe piger både psykiskt og fysiskt. Under denne tid har jeg også haft problemer med invandrerbande der har varet truende mod mig og ved et tilfælde var jeg meget meget tætt på at blive gruppevoldaget og ved et andet tilfælde var jeg vidne til et af deres bilrån. Dette er ikke alt, men det meste og det værste af min baggrund.

Hvad tror i kommunen vil gøre med mig på den her baggrund? Vil jeg få tid til at få noget behandling eller vil de bare pumpe mig med "zombie-piller" og sende mig ud i arbejde igen? Jeg arbejder ikke på nuvarende tidspunkt, jeg studeret på produktionsskole (er 24), men kunde ikke klare det.. er simpelhend bare så utroligt udmattet af det jeg har varet igenem og min søvn er meget dårlig. Så nu lever jeg på mine siste opbesparinger og skal til at søge kontanthjælp i neste måned. Har ikke tidligere haft kontakt med kommunen for bistand.

Som sagt er så utroligt taknemelig for svar.
Stort knus til jer allesammen.
/Tessa
Tessa er ikke logget ind   Besvar med citat