Se enkelt indlæg
Gammel 20-03-2010, 15:59   #13
diddah
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2009
Lokation: Horsens
Alder: 41
Indlæg: 24
Styrke: 16
diddah er ny på vejen
:) præcis

Dejligt at høre andre i samme båd, men også utrolig trist.

Jeg plages af søvnløshed, mareridt jeg er konstant på vagt og medmindre og mindre søvn giver jeg lidt op nogle gange. Det er meget meget vanskeligt.

Det er så ting som kan udløse et flashback fx. en person i Bilka kan fx sige et ord som tricker noget i mine minder, eller en bil der dytter, en lugt. Puha der er mange ting.

Den eneste tid på året hvor jeg ikke rigtig har flashback trods sanserne hele tiden bliver testet er i julen. Har ingen minder om jul så derfor ingen udløsere i forhold til det. Elsker jul. Der har jeg "fred"

I USA snakker de om nogle lider af complex PTSD som er en kronisk lidelse/personlighedsændring. Det rammer meget godt for mig.

Jeg tror det bedste man kan gøre evt er at finde oplysninger på nettet, det er dog mest på engelsk. Desværre.

Jeg ved Dr. Phil lavede en udsendelse engang med PTSD ofre som bl.a. var voldtægts ofre og fx trafikuheld. Han satte lidt fokus på man ikke nødvendigvis skal have været i krig for at få PTSD.

Hvis man selv kan sætte sig ind i det kan man forklare meget til socialrådgiveren.

En bog jeg havde glæde af var Væk tigeren som nævnt tidligere. Men det er også forskelligt hvad man har brug for.

jeg har haft en lille smule gavn af at skrive et mareridt ned også gøre det "positivt" Altså jeg pludselig fik superkræfter eller lign. Men det er meget få tidspunkter det har haft effekt, men måske det virker for andre.

Ønsker for ingen at skulle igennem dette, håber nu hvor der er en PTSD forening at der snart kommer noget mere på banen herhjemme. Er man på facebook er der en gruppe for os som har PTSD og der kan man tale med andre.

diddah er ikke logget ind   Besvar med citat