Se enkelt indlæg
Gammel 16-03-2010, 10:16   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Fandt det her Huldra den må vi nok gå ud fra, min kommune roder også rundt i det men i min sidste arbejdsprøvning stod der virksomhedspraktik mhp udredning af arbejdsevne.

Ved mit fleksjob stod der i praktikken før , virksomhedpraktik mhp fastansættelse så mon ikke det har noget med følgeskrivelsen at gøre (som jo selvfølgelig skal følge med og som skal have formål og § påskrevet)

Nå men her kommer der lige noget


Citat:
Virksomhedspraktik

Hvad er det?
Virksomhedspraktik er et tidsbegrænset forløb, hvor personen kan prøve et bestemt arbejdsområde - 'arbejdsprøvning'. Hensigten er at afdække eller optræne faglige, sociale eller personlige kompetencer og at finde ud af, hvad for et arbejdsområde, man ønsker job indenfor. Virksomhedspraktikforløb kan have forskellig varighed.

Virksomhedspraktik erstatter de tidligere regler om arbejdspraktik og individuel jobtræning samt arbejdsprøvning og arbejdspraktik for revalidender.

Hvem er omfattet?
Der er to hovedmålgrupper for virksomhedspraktik:

* personer med nedsat arbejdsevne; det vil sige revalidender, syge- dagpengemodtagere og personer, der modtager ledighedsydelse (dvs. personer, der afventer tilbud om fleksjob).
* Ledige; dvs. dagpengeberettigede ledige, kontanthjælps- og starthjælpsmodtagere samt flygtninge, der modtager introduktionsydelse.
Du kan læse mere her http://www.personaleweb.dk/03Z4465893
  Besvar med citat