Se enkelt indlæg
Gammel 10-03-2010, 12:56   #272
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
De vil ikke operere mig

Har nu været til undersøgelse på Neurokirurgisk afdeling på OUH og ja, som overskriften siger, så vil de ikke operere mig.

Det er der flere årsager til, hovedårsagen er, at rygmarven ikke er klemt eller skadet, min førlighed er ikke truet, men jeg har i stedet nogle nerver/nerverødder i klemme.
Desuden er det den nederste af de 4 prolapser der var på tale til operation, da den er den største og den der klemmer, men da jeg har tre andre prolapser "ovenpå", så vil en stivgørende operation belaste de 3 prolapser yderligere.... og det var absolut ikke tilrådeligt. Operationen ikke ville kunne fjerne alle gener, men kun generne fra nakken ud i armen, og det skulle så ses i forhold til, at jeg har de andre prolapser i nakken. Desuden var der min unge alder og de forandringer jeg har.

Jeg har nogle ret udtalte forandringer for min alder, forstået på den måde, at jeg er faktisk for ung til at have dem. Jeg er godt slidt. Men han kunne ikke sige hvad præcis de forandringer er, om det er slidgigt eller hvad... det skal speciallægen der har henvist mig finde ud af.

Han spurgte om min lænd og om problemer derfra og jeg fortalte om de gener og smerter jeg har, men ud fra hans undersøgelse at dømme, tilskrev han det problemerne i nakken. Der vil jeg så tage fat i min praktiserende læge og få undersøgt det nærmere.

Jeg er ret forvirret lige nu, for på sin vis er jeg lettet over ikke at skal opereres, men samtidig er jeg rundt på gulvet hvor jeg så står omkring kommunen og hele min sag.
For jeg har jo stadig smerter og problemer selvom jeg ikke bliver opereret, min hverdag hænger stadig ikke sammen, jeg kan stadig ikke lave ret meget i hjemmet uden jeg skal lægge mig ned og hvile mig.

Jeg ved godt man ikke skal snakke højt om sådan noget, om man mon fejler noget mere, men jeg tænker bare på hvad hulan der er galt når hele min krop smerter når jeg har lavet noget. Jeg kører hurtigt træt både fysisk og psykisk, jeg får ondt i knæ, ankler, lænd, albuer... har det nærmest som når man har ondt under en influenza.

Jeg kan være dage om at restituere ovenpå fysisk og psykisk aktivitet... og jeg har haft det sådan i et par år nu.

Så selvom jeg ikke kan opereres og kommunen måske mener at så kan jeg sgu godt både det ene og det andet, så kan jeg jo ikke.

Nåh...men... Neurokir. afd. skriver til den speciallæge der har henvist mig og så får jeg svar fra ham og videre besked på hvad der skal ske... det bliver jo så genoptræning og det må jo så være speciallægen der skal sætte det i gang hos kommunen... sådan forstod jeg det i hvert fald på lægen på Neurokir. da jeg spurgte.

Spørgsmålet er så bare... hvad gør jeg nu? Jeg ved både min socialrådgiver på kommunen og min sagsbehandler på fagforeningen sidder og venter på jeg kommer med en tilbagemelding... hvad hulan skriver jeg uden at jeg lyder for ynkelig og uden det lyder som, at nu kan jeg bare det hele?

Selvom jeg havde en bisidder med, så glemte jeg halvdelen af hvad jeg ville sige, jeg glemte at sige jeg ville have kopi af journalen og af det der bliver sendt til speciallægen. Jeg må ringe eller maile til dem.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 10-03-2010 kl. 13:03.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat