Se enkelt indlæg
Gammel 14-01-2010, 22:31   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Skade,

Jeg har ventet lidt endnu til vi hørte fra dig. Du siger at I selv har ført helbredssikringen videre, kunne I blot overtage denne uden nye helbredsoplysninger til trods for at din mand var syg ?.

Det er da kanon at have sin helbredssikring også selvom man selv skal betale, jeg tror at præmien på min er kr. 2600 årligt, men det er da godt givet igen hvis man lige skal til en undersøgelse på Hamlet eller have nogle psykolog behandlinger.

Jeg tror at jeg vil skrive til hende der sidder med mine skader under helbredssikringen at jeg stadig ikke forstår hvorfor min tidligere arbejdsgiver står som forsikringstager, når det er mit pensionsselskab der betaler præmien. Ligeledes kan jeg heller ikke forstår hvorfor det kun er kritisk sygdom delen der fremgår af policen, jeg har ikke stoppet min helbreds sikring og ønsker heller ikke at gøre det (for guds skyld, jeg koster ca. kr. 20.000 om året i bare psykolog ).

Ud fra det du siger forstår jeg at helbredssikringen da udemærket godt kan kører videre selvom man ikke er i arbejde. Vi må håbe at din mand for fortsat sin "Tab af erhvervs evne" udbetaling sammen med hans pension. Dog vil man fradrage pensionen med ca. 30 kr. pr. kr. 100, han "tjener" over kr. 66.000,00 som er indtægts loftet ved ftp.

Med disse tab af erhvervsevne forsikringer er det jo meningen at såfremt taber noget af sin erhvervsevne, jamen så har man mulighed med at supplere op med denne ydelse således at man omtrent kan oparbejde samme indtægt som før man blev syg.

Nu må jeg se om jeg ikke lige får skrevet til hende forsikrings damen i morgen og får det på plads omkring min helbredssikring. Tak for hjælpen.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat