Se enkelt indlæg
Gammel 13-01-2010, 10:51   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Fortsætter ens helbredssikring på ftp. ?

Hejsa,

Jeg er en af de heldige der har en helbredssikring hvorved jeg bla. kan få dækket omkostninger til psykolog og evt. undersøgelser der skønnes behov for. Mit pensionsselskab betaler præmien til denne forsikring, da jeg ikke længere er i arbejde, men modtager en mdr. ydelse af "tab af erhvervsevne" fra mit pensionsselskab.

Der var på et tidspunkt problemer med, at forsikringsselskab hvor jeg har helbredssikringen, ikke ville fortsætte polisen unden nye helbreds oplysninger.

Heldigvis fik mit pensionsselskab "sat dem på plads" og fik ordnet at helbredssikringen skulle fortsætte og at dette kunne den indtil jeg ikke længere opfylder betingelserne for udbtaling af " Tab af erhvervsevne" ved mit pensionsselskab. De betaler præmien til forsikringsselskabet sålænge jeg er under pensionsselskabets vinger !!.

Sagsbehandleren ved mit pensionsselskab har jeg i mellemtiden fået skiftet og det er lidt ærgerligt for hun var bare så sød og super skarp, hun er sikkert blevet forfremmet .

Nå men ind i mellem modtager jeg opdaterede poliser fra forsikringsselvskab for helbredssikring og de bliver ved med at skrive at forsikringstageren er min tidligere arbejdsplads. Jeg tog sidste år kontakt til administrationen i forsikringsselskabet for at få dette ændret, det måtte jo være en tryk fejl, de burde også være velinformeret fra pensionsselskabet, da det jo er dem der betaler præmien. Da forsikringselsskabet endelig fandt min police, og jeg fortalte at jeg ikke arbejder med at ps betaler min præmien, blev de helt måbende i tlf. De sagde at man kan ikke have en helbredssikring når man ikke arbejder, ved I om det er korrekt ??.

Det undre mig jo, for mit pensionsselskab ved godt at jeg ikke er i arbejde, men under afklaring mod førtidspension og det har de vidst længe.

Nå men efter samtalen med forsikringsselskabets administration, bakkede jeg stille og roligt ud og fortsatte med at bede om bevilling for behandlinger ved min sagsbehandler og hun skal bare bruge lidt rapport værk fra min psykolog så kører det.

Nu har jeg så fået en opdatering af min police for helbredssikringen, det fik jeg også i november og der indeholdte den både behandlingsforsikringen og kritisk sygdom opdatering. Den jeg så har fået igår indeholder kritisk sygdom, er der jeres erfaring af de ikke opdatere det hele på en gang, men fx. kritisk sygdom hvis der er ændringer der, for der er det lidt på sum udbetalingen og lidt på præmien.

Ja det er en lidt lang og møjsommelig historie, men mit spørgsmål til jer der kender til det er om helbredssikringen som regel stopper når man ikke længere er i arbejde?. Jeg kan ikke læse det nogle steder i min police, men tør jo dårligt spørger igen. . Mit pensionselskab burde jo også allerede have informeret mit forsikringsselskab herom.

Jeg tror at der er sket det at både mit arbejde og mit pensionselskab betaler præmien til min helbredssikring og derfor står mit tidligere arbejde som forsikringstager, men jeg gider næsten ikke rode med det, nu skal jeg jo snart have førtidspension, så må ændringerne jo komme automatisk.

Er det jeres erfaring at kun noget af ens forsikringspolice opdateres når der er ændringer heri eller bør man reagere hvis ikke det hele af ens forsikring fremgår af policen ?. Jeg forsøgte faktisk af få fat i mit forsikringsselskab her kl. 9.00, men det er i møde til kl. 10.15, så jeg tænkte at jeg da lige ville vende den herinde.

Håber I kan finde hoved og hale.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat