Emner: Må de det??
Se enkelt indlæg
Gammel 26-12-2009, 02:03   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det lyder som om at det er i lænden du har problemerne, sidder din scheuermann også i lænden?

Jeg kan kun give dig ret i, at det vil blive ualmindeligt svært at finde et job hvor du kan sidde tilbagelænet det meste af tiden.
Mit problem sidder også i lænden, og jeg kan heller ikke holde ud at sidde ved et skrivebord (læs: foroverbøjet) ret længe ad gangen, så jeg kender godt problematikken.

Det første du skal gøre er at få en ordentlig aktindsigt.

Siden jeg kom ind på K10 og fandt ud af mine rettigheder o.s.v. har jeg gjort det, at hver eneste gang min sagsbeh. ikke har gjort hvad hun skulle har jeg sendt en klage til jobcenterchefen, og det plejer at hjælpe.
Du skal blot huske at skrive tydeligt at det er en klage, da den ellers bliver givet direkte til sagsbeh.

Hvis dette heller ikke virker er der flere der har haft gavn af at sende deres klager til borgmesteren og samtlige byrådsmedlemmer.

Mange er bange for at klage, da de frygter at det vil forværre deres sagsbehandling, men min påstand er, at hvis først din sag er begyndt at køre af sporet så kan du lige så godt køre det skarpe skyts i stilling.

Der skal være en plan for hvordan du kommer tilbage til arb.markedet (eftersom din sagsbeh. mener at du hverken skal have flex eller fp), men det har du sikkert ikke, så sådan en kan du jo efterlyse.

Når du er til møde på kommunen er det en god ide at optage samtalen med en mp3'er eller en mobiltlf. Du skal ikke fortælle at du gør det, men det er fuldt ud lovligt når bare du selv er til stede og deltager i mødet.

Hvis din sagsbeh. siger noget du synes lyder underligt, så er det sikkert underligt, og så er det en god ide efterfølgende at sende en mail og spørge ind til det der blev sagt, sådan at du får det på skrift.

Jeg er sikker på, at der kommer andre på banen med gode bud på hvad du skal gøre herfra, for nu kan jeg ikke længere tænke klart, men hæng på og gør brug af de råd du får.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat