Se enkelt indlæg
Gammel 22-11-2009, 16:36   #44
ama
Ved at vænne sig til K10
 
amas avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
ama er ny på vejen
Hej allesammen.

Min kone er én af dem, der er blevet påvirket af varighedsbegrænsingen og hvor der samtidig er udsættelse af afgørelsen, grundet manglende resourceprofil.
Da brevet om udsendelse blev modtaget, var der stadig ikke indkaldt til den første resourceprofil samtale. (sen anmeldelse, som har gjort at vi er løbet tør for tid)

Der blev klaget over stoppet af sygedagpenge som del af udsættelsen med henvisning til §28 i sygedagpengeloven, §7a i restssikkerhedsloven og manglende partshøring.

Citat:
...beklager, at der ikke er lovhjemmel til at forlænge udbetalingen af sygedagpenge administrativt efter generel varighedsbegrænsnings indtræden udelukkende med henvisning til, at kommunen ikke rettidigt har anvendt arbejdsevnemetoden og herunder udarbejdet ressourceprofil.
Et af forlængelsesgrundlagene skal udtrykkeligt være opfyldt, for at kunne forlænge sygedagpengeudbetalingen. Og for at kunne træffe afgørelse om forlængelse af sygedagpengeperioden skal sagen bvære tilstrækkeligt oplyst med lægeoplysninger og inddragelse af kommunens lægekonsulent, se vedlagte redegørelse over sagsforløbet
Og i sagsforløbet har der været problemer med at indhente lægeoplysninger, og jeg havde telefonisk forespurgt til §28, hvor sagsbehandler ville vende den med socialfaglig koordinator.
I sagsforløbet står så omkring hvad socialfaglig koordinator svarede til sagsbehandler:
Citat:
Svar til sagsbehandler vedrørende udsættelse af afgørelse
Der ikke er lovhjemmel til at forlænge udbetalingen administrativt efter varighedsbegrænsningens indtræden udelukkende med henvisning til, at kommunen ikke rettidigt har anvendt arbejdsevnemetoden og herunder udarbejdet ressourceprofil. Et af forlængelsesgrundlagene skal udtrykkeligt være opfyldt, og for at kunne træffe afgørelse om forlængelse af sygedagpengeperioden skal sagen være tilstrækkelgit oplyst med lægeoplysninger og inddragelse af kommunens lægekonsulent.
Ankestyrelsens praksis: Ankestyrelsens Principafgørelse 158-09
Jeg går udelukkende efter bolden i dette og ikke personen (sagsbehandler); men det viser netop at § 28 ingen reel betydning har.

Vi afventer p.t. hvad afgørelsen bliver og har været henvist til at søge kontanthjælp per 1/11, hvilket ikke kan lade sig gøre, da gensidig forsørgelsepligt forhindrer at vi kan få en rød reje. (ja, jeg har skrevet under )

Hvis nogen er i gang med at samle eksempler på dette, stiller jeg gerne vores materialle til rådighed.

Mvh
ama er ikke logget ind   Besvar med citat