Se enkelt indlæg
Gammel 28-02-2006, 20:59   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Økonomien i et flexjob

Citat:
bantam skrev:
Som jeg også har kommenteret i det indlæg Webmater henviser til, spørger jeg bare igen:

Hvor er fagforeningen henne?

Det er altså meget vigtigt vi som fleksjobbere sørger for at det hele går rigtigt for når man skal have ansættelseskontrakt, og jeg tror alt for mange ikke rigtig er klar over at det normale er en ansættelsessamtale hvor ALLE tre parter er med, det vil sige:
bantam du har så ret, deværre tror jeg det er sådan at man som flekser finder sig i alt for meget.

Det bedste man kan gøre for sig selv er at få en repræsentant med fra fagforeningen lige så snart der er den mindste snak om fleksjob, også sådan at man kan få de rigtige lønninger på bordet fra starten af ..

Desværre er jobkonsulenter (nogle af dem) meget forhippet på at få deres borger ud i job, og der glemmer de nogen gange at varetage borgeren tarv, som man jo ellers burde mene var deres fornemmeste opgave ..

Tror vi er rigtig mange der har prøvet at jobkonsulenter prøver at presse os ud i situationer vi ikke selv har ment at vi kan magte (mange gange er det timerne der er problemet ... man føler sig presset til at sige ja til for mange timer)

Ireneklit...

Husk din søn på at han ikke skal sige ja til et fleksjob på 30 timer .. de nye regler der træder i kraft den 1-7-06 gør at bordet fanger..

Hvis han har arbejdet indtil nu på 30 timer og han siger ja nu.. så vil han ikke få tilbudt 37 timer, hvis han senere skulle bestemme sig for at få et nyt job...

derfor er det vigtigt at han ser fremad...

Jeg håber at i får det til at gå i orden , og nu ved jeg ikke hvor langt din søn er i sin visitation, men det er ret vigtigt at han får bevilliget fleksjob inden den 1-7 ellers kan han kun få det tilbudt som deltidsjob..

Held og lykke

MVH
Hejdien..
  Besvar med citat