Se enkelt indlæg
Gammel 15-11-2009, 17:17   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har selv altid benyttet mig af omvendt psykologi i min egen sag. De har aldrig kunne true mig, heller ikke med fratagelse af kontanthjælp, da jeg altid selv har opfordret dem til at fjerne den, hvis dét kunne frede mig.
Jeg har pænt forklaret dem, at der er ting jeg ikke kunne (feks arbejdsprøvning), og selvom de fjernede kontanthjælpen, så kunne jeg stadigvæk ikke, hvilket var i overensstemmelse med sandheden. Jeg har aldrig haft en valgmulighed som 'så fjerner vi kontanthjælpen' og så kunne jeg pludselig godt pga angst for økonomien. Jeg kunne ikke, om så jeg skulle opsige lejlighen og bosætte mig på gaden, og ikke få nogen penge!!!
Så de fandt meget hurtigt ud af, at de ikke skulle true mig med det, for jeg var typen der tog dem på ordet. Og jeg gad godt se hvilken sagsbehandler der turde fjerne kontanthjælpen fra en enlig Mor med 4 børn, midt i en ansøgning om førtidspension, fordi klienten ikke kunne arbejsprøves....

Da jeg skulle tale med kommunens psykolog (her i mit eget hjem) så fik hun alle mine lægeerklæringer, kopi af min hjemmelavede ressourceprofil og af ALT hvad jeg havde af relevans for sagen - det er meget svært for en psykolog/psykiater at sidde og høvle andres arbejde ned, til fordel for egne teorier - de skulle jo nødigt tabe fokus i selvfedhedens rus. Så det kan jeg varmt anbefale dig at gøre....
Senere, og hvis erklæringen/rapporten er forkert, så kan du altid henvise til, at du endda gav hende kopier af alt det andet. Så står du igen bedre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat