Se enkelt indlæg
Gammel 09-11-2009, 03:10   #9
Dilek
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Dilek er ny på vejen
Hej alle sammen og hvor er I søde

Jeg har siden i går skrevet til det forskellige hjemmesider som I har henvist mig til, og må håber at der er en der hjælper mig.

Min hørelse er medfødt indre øje, og har haft høreapparat siden barndom.
Jeg er ikke døv men næsten....

Hyanna: Det er præcis det jeg har følt hele mit liv, det er belastende og trættende at minde folk om jeg faktisk hører dårlig og at de skal tale højt og tydeligt.

Det er første gang jeg er i "systemet" med depression og stres, muligvis hænger sammen med mit handicap.

Jeg kan hverken bruge mobil telefon og hjemmetelefon med telesynge og det så stressende at jeg fortæller de må ringe tilbage og tale med min mand når han kommer hjem fra arrbejdet.

jeg er blevet så afhæninge af ham, at han skal ringe for mig, og han tager til møder med mig eller på posthuset,,bytte og retur en vare, simpelthen fordi for
jeg ikke følge en samtale.

Det er så hårdt, når jeg for 4 år siden klarede det hele selv,men nu....
Nogle spørger om jeg forstår dansk ...siden han taler min sag...

Hyanna: jeg har boet i Roskilde for 2 år siden. har harft højeapparater fra roskilde. Var meget utilfredse med dem, som du skriver "mange taler på een gang" jeg nåede at skifte 3 gange løbet af 1 år,men var stadig utilfredse.

Men for 3 mdr siden fik jeg nogle høreapparater fra Gentofte høreklinik, og det har nærmest reddet mit liv. Det bedste nogensinde. De hedder PHONAK NAIDA V UP BTE.
Dem i roskilde gav høreapparater uden at lave en undersøgelse først.

MEN i gentofte er laver de undersøgelse også kommer man og tale med en øjelæge og det er så lægen de bestiller dig en høreapparater. Virkelig en luksus behanling i forhold til Roskilde.
Du kunne undersøge om du istedet roskilde blive undersøgt på gentofte højeklinik.
Til gengæld havde jeg bedste sagsbehandler og en sød hørekonsulent i roskilde.

Jeg har fået revalidering under uddannelse af roskilde kommune for 3 år siden, og min nuværende sagsbenhandler mener så ikke jeg er eller var berettig til revalidering, og det var helt umuligt.

Det var mig der henvente mig til hende fordi jeg ville prøve komme i praktik som frisør eller også vælge noget andet som være i praktik på bibliotek.
Hun mener ikke det er en grund til hjælpe mig, når det findes noglehjælpemidler.

efter mødet havde jeg så dårlig at jeg faktiskblev klare over jeg ikke er helt rask, er stadig under behandling.
er sygmeldt siden 1 juli 2009...

ja smidt jeg er medlem af en fagforening, jeg vil nok involere dem hvis det bliver nødvendigt...

men endnu engang mangeee tak for jeres svar og henvisninger...

hilsen Dilek
Dilek er ikke logget ind   Besvar med citat