Se enkelt indlæg
Gammel 03-11-2009, 15:10   #1
kandetbliveved
Gæst
 
Indlæg: n/a
Exclamation ventetid på bostøtte og svarfrist

Hej

Undskyld hvis dette ikke er det rigtige forum til mit spørgsmål.

Jeg så en der havde oprettet en tråd med nedskæring af bostøtte, måske skulle jeg have oprettet min tråd der?

Min sagsbehandler anbefaler på det kraftigste bostøtte til mig, jeg vidste ikke at sådan noget overhovedet fandtes.

Jeg ansøger om bostøtte, d. 19.6, og d. 18.8 får jeg brev om at min ansøgning er modtaget og jeg vil få besøg af en sagsbehandler til samtale d. 9.9.

9.9 ringer en ny sagsbehandler at hun har overtaget min sag, og hun ville komme til mig istedet.

Samtalen er rigtig god, og vi får talt om mine behov.

1.10 meddeles det af en 3 sagsbehandler at den oprindelige sagsbehandler har overtaget min sag igen, hun vil kigge på min sag når hun kommer fra ferie.

Hun ringer d. 26.10, at jeg ikke er glemt, men min ansøgning ligger stadig til godkendelse hos en sagsbehandler i en anden afdeling.

Hun er dog sikker på at der ikke er nogle problemer, det er bare spørgsmål om tid.

Min bostøttesagsbehandler ringer idag 3/10 og siger jeg er godkendt til bostøtte, men der er ingen tilgængelige, jeg må påregne en ventetid på 1-2 år.

Jeg har nu ventet ca 5. måneder bare på godkendelsen.

Hvilke erfaringer har I med ventetid og godkendelse af bostøtte?

Kommunen vurderer min psykiske funktionsevne stærkt nedsat, i hvilket omfang vil jeg kunne få hjælp?
  Besvar med citat