Se enkelt indlæg
Gammel 22-09-2009, 12:19   #40
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Hyanna, jeg har underskrevet en fuldmagt og mandatarerklæring til min fagforening, som de fremsendte til mig. Det var nødvendigt for at de kan køre en sag for mig.

Jeg har skrevet under på, at jeg har givet fagforeningen fuldmagt til på mine vegne at disponere i forbindelse med behandling af sygedagpenge, kontanthjælp samt revalidering, herunder arbejdsprøvning og vurdering af min arbejdsevne (ordret fra erklæringen).
Jeg skal give skriftligt besked når jeg ikke længere ønsker at fagforeningen varetager min sag.

I paragrafferne står der i styk 2, at

Citat:
Hvor XXXX (min fagforening) påtager sig at føre en sag for medlemmet, er medlemmet forpligtet til på alle måder at følge de beslutninger, (XXXXX) træffer vedrørende sagsbehandlingen. Der skal i den forbindelse underskrives en mandatarerklæring. Når XXXXX fører en sag, må medlemmet ikke videregive sagsoplysninger eller føre sagen i andre instanser. Opgives en sag pga medlemmest manglefulde/urigtige oplysninger eller pga. illoyalitet over for forbundet, er medlemmet forpligtet til at afholde alle udgifter vedrørende sagen. Udmelder medlemmet sig eller lader sig slette inden en sag er afsluttet, er medlemmet ligeledes forpligtet til på alle måde at afholde de med sagen forbundne udgifter
For mig at se, er det ren formalia, for min sagsbehandler på fagforeningen er der jo for MIN skyld og skal varetage MIN sag. Jeg fik forklaret i telefonen, da jeg talte med hende, at hun gør aldrig noget uden at have givet mig besked først. Og det finder jeg faktisk meget betryggende.

Så jeg ser det som et samarbejde mellem fagforeningen og mig, hvor det er fagforeningen der har musklerne at spille med overfor kommunen... hvis du forstår

Jeg ved, at hun - ligesom mig - har forsøgt et stykke tid at få fat i min socialrådgiver på kommunen for at få hele min sag (der blev kun sendt det nyeste) og for at presse på at der sker noget, bliver taget beslutninger OG at mine sygedagpenge ikke bare skal stoppes. Det fik jeg mail om for en uge siden og lovning på, at når hun hørte noget fra kommunen og der var nyt, så ville hun kontakte mig. Og det ved jeg hun holder, hun er god til at melde tilbage, både på mail og pr. brev.

Men jeg kan da ligepludselig godt sidde her og blive i tvivl om, om det at jeg er på K10 og spørger om hjælp osv., måske kan tolkes som at jeg modarbejder... for jeg kommer jo egentlig med sagsoplysninger...
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat