Se enkelt indlæg
Gammel 19-09-2009, 11:04   #9
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
....så har jeg da helt misforstået det, jeg troede reglerne var ens nå det kom til reglerne on "ægtefælleafhængighed".

Så blev jeg så meget klogere, og undskylder de forkerte oplysninger, som jo stiller ugifte kontanthjælpsmodtagere bedre end FPere, men gifte KH modtagere ringere. Hvor er logikken i det hele.

Der er simpelthen ingen logik.
Derfor oplever en del ugifte, samlevende også, at når de endelig får den pension de har kæmpet for i mange år, så får de ikke engang så meget i pension som i kontanthjælp, fordi beregning af pension er det eneste sted samleverens indkomst skal medregnes, og betragtes på samme måde som hvis de var gift


Da jeg spurgte en offentlig ansat den anden dag om (g)ensidig forsørgelsespligt, mente hun at uden den ville det være uretfærdigt i forhold til den enlige FPer hvis gifte FPere fik det samme i pension som enlige, jeg pointerede at det er uretfærdigt for den gifte FPer at blive straffet for at være gift i forhold til alle andre gifte i samfundet.

Men dette er da en endnu større og bedre grund til at kæmpe for at få den (g)ensidige forsørgelsespligt/ægtefælleafhængigheden fjernet.



Ragdoll
Jeg tror nu ikke du skal håbe på, at den gensidige forsørgerpligt bliver fjernet.
Tværtimod er der flere gange lagt op til, at forsørgerpligten udvides til også at gælde for ugifte, samlevende.
Senest det var på tale, var i forbindelse med revidering af arveloven, hvor man havde håbet på at loven blev ændret sådan, at mangeårige ugifte, samlevende var arveberettigede på samme måde som ægtefæller, men sådan blev det som bekendt ikke.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat