Se enkelt indlæg
Gammel 22-08-2009, 01:02   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg har ikke selv haft noget med nødkald at gøre, men nogle af mine kollegaer har bevilget nødkald. Det er rigtigt, at nødkald jo kun skal bruges i virkelig nødsituationer. Den besvares via en vagtcentral.
Forestil dig at man bruger denne nødsituation hver aften, fordi der sker det og det. Det vil gøre en kommuneansat til en sygeplejerske/ambulancemand hver gang, hvilket ikke er meniningen med nødkald. Nødkald er feks. når man er faldet og har slået sig, kan ikke komme op osv....
Jeg forstår egentligt godt, at det må være svært i den situation.
Jeg undrer mig lidt over, om hvorfor man ikke er indlagt på hospital, når det er så slemt, som det lyder? Det er jeg ked af at høre, at det sker hos denne person.

Jeg mener ellers, at der ud over en dag-sygepjerske også findes en aftenhjælp. Mon man kan søge om hjælp til om aftenen ligesom denne person får om dagen. Måske kan I prøve at søge om det hos visitationen i kommunen - en hjælp til om aftenen. Hvis afslag, kan man klage over afgørelsen.

Jeg tænker på, at der måske kan være mulighed for at ansætte en til at tage sig af det om aftenen. Man kan søge om penge efter merudgifter § 100 i serviceloven. Dog skal man være opmærksom på, at for at få denne § 100, skal der være tale om udgifter svarende til 6000 kr årligt. (man kan søge flere ting som merudgifter)

Håber lægen kan komme med et bud om, hvilken løsning der må være.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat