Se enkelt indlæg
Gammel 07-07-2009, 15:19   #67
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Nu tror jeg ikke ligefrem Hjorten, har gjort det bedre for folk med psykiske
lidelser, når han har nævnt, at de skal ud at arbejde, men når man møder
en person til en fest, som måske har socialfobi og angst, og som bare sidder
og morer sig vældigt, så kan man måske nok følge at det kan være svært
for folk at forstå, at personen får førtidspension, hvis ikke man har sat
sig ind i tingene, selvom jeg har de fysiske lidelser, herunder en sjælden
muskellidelse, så er det også noget, som kræver en lang beskrivelse, men
jeg tror jeg vil vælge at snakke om noget andet, hvis folk udspørger mig,
fordi folk ofte spørger ind til hvordan det går, og giver mange råd, og
det er bare trættende, jeg har altid følt, at jeg skal forklare alt, og er
nok en person, som går op i detaljen, men jeg vil ikke stå til regnskab
for andre, og det er virkelig noget jeg arbejder hårdt på, men som tidligere
nævnt, så kan man også have et arbejde som ikke er attraktivt, og være
lidt ked af den titel, så jeg tror mange oplever problemer med et eller andet,
jeg kan heldigvis lide mig selv, og det tror jeg er vigtigt.
Det er jo netop DET der er humlen i det hele... har man en FP på en psykisk lidelse som angst eller depression, så har man næsten pr. definition ikke lov til at more sig, end sige smile og være glad... jeg ved ikke hvorfra almindeligt raske har mistet evnen til at tænke rationelt, og forestille sig at det var dem selv, og om de selv forestiller sig at ville være nedtrykt og ked altid, bare fordi de har sådanne lidelser... men en ting er i hvert fald sikkert... SÅDAN ER DET IKKE!

Mange tænker slet ikke over, at netop FP'en kan være den største faktor til at man får det bedre med sin livskvalitet, og at den er "medicinen" i livet hvoraf man kommer til at smile og være mere glad...

og jeg tror bare ikke på at raske nogensinde lærer det, eller for den sag skyld ØNSKER at lære det. Pessimist?... ja måske, men også realist. De har ikke tiden til at indse det, de har ikke viljen til at forstå det, og fordommene, mistroen og den grønne misundelse gør det meget nemmere at holde det på afstand og slippe for at forholde sig til det.

Og på DET grundlag, ville jeg gerne have en standard kommentar, der bare afsporede et samtaleemne om min FP, så jeg slipper for at køre hele dette trummerum igennem hver gang overfor mennesker der aligevel ikke har tiden, viljen og rummeligheden til at forstå det aligevel.

Sidst redigeret af Razmo; 07-07-2009 kl. 15:25.
  Besvar med citat