Se enkelt indlæg
Gammel 02-06-2009, 00:42   #16
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Hvis en evt Sp opsparing skal være med til at redde en fra bankerot,så var man nok gået bankerot senere ,SP penge eller ej.

Synes kun det er fair bankerne kan tage en del,hvis man skylder dem penge, de er jo også en forretning. Og som andre pointere så kan man altså snakke med bankerne omkring hvad man kan undvære,de plejer at være rimelige lydhøre.
Tror du også at din regering synes det er ok?... hvad VAR det egentligt der var meningen med de frigivne SP opsparinger? Det var vækst, og ikke at bankerne skulle side og suge det hele til sig. Så man kan sige at det er noget ambivalent, for det bankerne gør, er stort set at modarbejde regeringens vækstpakke... men de siger jo også, at liberalisme er som slangen der æder sin egen hale.

De mennesker der rammes af dette luskede angreb fra bankerne, er alle dem der har allermest behov for at få lidt ekstra til tant og fjas, alle dem der har sidet i de sidste 8 år, og set på at alle bare bliver rigere og rigere, uden selv at få andet end dyrere kostpriser og højere huslejer... hvis de altså HAR en lejlighed mere.

Jeg kan så samtidigt fortælle, at jeg personligt er vis om at bla.a. Danske Bank har været ude med riven EFTER at SP papirerne er blevet sendt ud... de har altså BEVIDST ventet med at hive folk i fogedretten hvor de ikke må lyve om SP'en, til folk HAR sendt brevet afsted! ... disse har ikke engang haft muligheden for at vælge at lade dem stå.

Jeg synes det er MEGET MEGET MEGET amoralsk af bankerne at gøre det på denne her måde... havde de I DET MINDSTE sendt disse fogedret indkaldelser INDEN, så borgerne kunne vælge at lade dem stå, havde det være noget mere moralsk.... det andet er på grænsen til bondefangeri! Det er grådighed af første grad, og efter min mening at trampe noget så grusomt på dem der allerede ligger ned!

Jeg tænker lige nu på alle dem der har lovet deres børn en ekstra god ferie for de penge, fordi de ENDELIG så et pusterum for at give dem nogle oplevelser de ellers måtte undvære år efter år pga. VKO's 8 års lange degenerering af velfærden... nu riscikerer de at skulle ud og skuffe deres børn... "Synd unger... mor blev hevet i fogedretten, for banken synes de skulle have de 5000,- kroner til at betale af på min gæld på 500.000,-".

Flot siger jeg bare... banken får sølle 5k, og moderen har en gæld på 495.000,- endnu.... og ferien blev aflyst. Hvor er logikken i det!? ... i en lille moral om at "man skal da betale sin gæld! så det er fair nok!"? ... jeg synes argumentet er tyndt... sorry.

Vi taler om mange mennesker med så stor en gæld, at de aldrig kommer af med den... specielt dem der er syge og på førtidspension eller i fleksjob... mennesker de snarere burde have eftergivet deres gæld, da de aldrig kommer til at kune betale den aligevel.

Nogen gange kan alting ikke gøres op i penge og moral på denne måde... slet ikke når vi taler om mennesker i nød. Var det raske, rørige og velstillede mennesker der havde gæld kunne jeg se moralens pointe i denne her sag, men ikke rigtigt når det omhandler fattige.

I øvrigt er det ikke alle der er havnet i gæld med vilje, eller for den sag skyld kan gøre for det. Der kan ske mange ting der gør, at man pludseligt sider med en stor gæld man intet kan gøre ved.

Sidst redigeret af Razmo; 02-06-2009 kl. 01:12.
  Besvar med citat