Se enkelt indlæg
Gammel 04-04-2009, 23:05   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 52hansen Se meddelelser
Helenekr nu skriver du at systemet, har svigtet dig i 21år, det er da trist
ingen fejl på det. MEN hvorfor vil du have en ny regering???
inden for de 21år har vi jo haft en del røde regeringer, det ser jo ikke
ud til at de gange,er kommet dig synderligt tilgode.
I selve min situation er der som ikke sket synderligt meget med, men det kan så være hvad det være vil. Bad luck måske. Men alt er blevet forringet! Før i tiden var en sagsbehandler da én man kunne tale med, én der fik enderne til at mødes, en der hjalp, satte sig ordenligt ind i sagerne, ringede tilbage når de havde lovet det - undskyldte hvis de ikke kunne nå det osv.
Kontoret var personligt indrettet, man fik indtryk af, at her sidder der et menneske som interesserer sig for de klienter hvis sager de ræpræsenterede.

I dag er alt rodet! Nøgne kontorer, iskolde sagsbehandlere der er presset så meget oppefra, at de ikke kan sagsbehandle ordenligt. De mister papirer - flere gange har jeg fået andres personfølsomme data med i aktindsigten, det er sjældent man bliver opdateret i sin sag, og man bliver kastet fra den ene sagsbehandler til den anden. På et tidspunkt kunne de slet ikke FINDE min sag - det tog dem over et år at finde den, så vi kunne komme videre i teksten. Vi har alle fået priser på vores hoved, og bliver solgt som var vi en vare, og så sidder der private aktører i den anden ende og køber os - så de kan få refusion pr klient, takseret efter gældende priser. Det hele er kassetænkning!! Og det mærkes på krop og sjæl....

Før i tiden kunne jeg da TALE med sagsbehandleren så vi SAMMEN kunne frem til spændende løsninger. I dag er løsningerne forudbestemt og kan ikke nemt forhandles, og så er det lige meget om man skal medbringe dialyseapperaturet eller har seddel med fra hospice!! For reglerne kan man sgu ikke omgåes.

Vi har IKKE noget velfærdssamfund mere, den sidste rest er ved at smuldre væk som tørt sand mellem fingrene. Hospitalerne hænger i laser, skolerne er faldefærdige, de ældre ligger og kan ikke få den hjælp de behøver - og sådan kan man bare blive ved og ved og ved.....

Man kan nemt måle om et samfund er rigt, ved at kigge på de svageste!!!

Og der har VKO så sandelig fejlet!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat