Se enkelt indlæg
Gammel 11-02-2009, 08:55   #26
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
Udkast

Nedenstående kunne måske bruges som dele af jeres anke;

Citat:
Hermed skal jeg anke stop af sygedagpenge, efter sygedagpengelovens §28 som siger;

Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Da jeg således hverken er afklaret i forhold til revalidering, flexjob eller førtidspension, mener jeg således ikke mine sygedagpenge kan stoppes.

Jeg har ved henvendelse til Bente Daneskjold-Samsøe konstateret, at hun har en tid om 3 måneder. Jeg formoder at det derfor er muligt for ? kommune at bestille en speciallægeerklæring hos hende indenfor denne tidsramme, for derved at kunne opnå tilstrækkelig dokumentation i min sag, jf. Retsikkerhedslovens §10, som siger;

Myndigheden har ansvaret for, at sager, der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse.

Da denne (eller anden speciallægeerklæring) åbenbart er nødvendig i forhold til afklaring af mig, formoder jeg at jeg kan oppebære sygedagpenge i ventetiden, ligesom det er ? kommune der afholder udgiften til denne erklæring.
Det er mit bud på hvad en anke KUNNE indeholde - men jeg er hverken socialrådgiver eller jurist, så hvad siger I andre?

Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat