Se enkelt indlæg
Gammel 31-01-2009, 06:12   #1
BagerBolle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Lokation: Brøndby
Indlæg: 1
Styrke: 0
BagerBolle er ny på vejen
Unhappy Fra Sygedagpenge til Bistand

Hej! Jeg er nået dertil hvor jeg simpelthen ikke aner hva jeg skal stille op.
min historie:
for lidt over 2 år siden, kom jeg tilskade via en tur med mit job på en paintballbane. Her pådrog jeg mig en korsbåndskade.
Jeg mistede min læreplads, kom fast på sygedagpenge, efter 2 operationer og det stadig ikke hjalp mht mit knæ, søgte jeg om at komme til monte bello i spanien.. det kom jeg så, 6 okt 08 i 3 uger.
Her fik jeg trænet, men da jeg kom hjem fik jeg at vide at mine sygedagpenge var ophørt. Nu skal det lige siges at jeg har haft en rigtig dårlig sagsbehandler lige fra starten.. kommunikationsproblemer var der masser af fra hendes side.
nå, men jeg ringede hurtigst muligt til hende om at jeg skulle forsætte min genoptræning. Min sidste operation var i starten af 08 hvor jeg fik nyt korsbånd.
Hun sagde til mig at hun ville undersøge om hun kunne forlænge mine sygdagpenge, og derfor skulle jeg ikke udfylde ansøgningen om bistand for november 2008.
Hun ringede så et par dage efter, om hun kunne få nummeret til min læge. Hun sagde så, at hun ville kontakte mig efter et par dage.
Her gik det så galt..
Jeg gik og ventede og dagene gik. omkring d. 20 nov tog jeg selv sagen i egen hånd da jeg ikke kunne få fat på hende. jeg kontaktede min læge og spurgte om kommunen havde ringet til dem.. det havde de ikke..
Endvidere fik jeg at vide at der var en udtalelse fra mit ophold på monte bello om at jeg kunne raskmeldes.. Nu er det sådan at jeg ligesom selv var med til at udfylde rapporten derfra, og der var der ikke noget om raskmelding, tværimod.
Ingen fortalte mig noget. Jeg ringede sågar til en afdelingschef på kommunen, og han fortalte om at lægekonsulenten havde raskmeldt mig, udfra rapporten fra monte bello..

Hvordan kunne han dog det, uden at overhovdet at have undersøgt mit knæ??

jeg fik så fat i min patientmappe fra herlev hospital, det gav heller ikke det svar jeg søgte, nemlig om hvem der havde skrevet det brev om raskmelding..
Endelig d25 nov'08 fik jeg mit svar.
Men jeg kendte ikke lægen der havde udtalt sig, men de ord han havde brugt, var at jeg formodenligt kunne raskmeldes, undrede jeg mig over. For så var jeg jo ikke erklæret 100% rask. Igen stod jeg uden nogen former for hjælp.. jeg forsøgte igen at kontakte min sagbehandler, men uden resultat.. d 28 nov fik jeg fat i en fra kommunen der så kunne fortælle mig, at jeg skulle haft søgt om kontanthjælp og ville derfor ikke kunne få nogle penge for dec mdr. Jeg skrev så en klage over den behandling jeg ikke havde fået, en klage over min sagbehandler. klagede over at jeg ikke blev taget seriøst.

Min klage blev behandlet på kommunen og kom for beskæftigelsesankenævnet.
Fik min dom for en lille uge siden.
lyder således: Nævsformanden afviser at behandle din klage. efter §67 stk 2 fristelsen ikke blev overholdt. De 4 ugers klagefrist.
Jeg gik 2 dage over.. d 28 skrev jeg min klage da jeg fik at vide at jeg skulle haft søgt kontanthjælp. Hovrfor kunne de ikke havde fortalt mig det noget før??
Jeg føler mig totalt lost.. Hvem skal jeg kontakte??
Hvis nogen har ideer om hvem jeg skal kontakte, vil jeg se frem til det.. for jeg kan simpelthen ikke overskue mere.

hilsen BagerBolle
BagerBolle er ikke logget ind   Besvar med citat