Emner: Fortvivlet...
Se enkelt indlæg
Gammel 28-01-2009, 16:28   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jammen Dorthe hvad har du søgt om at blive revalkideret til?

En job-plan er jo mange ting, og det behøver derfor ikke være selve udd´en/omskolingen den er gal med, men selve målet, det kan også være at han mener at du mangler noget før det er realistisk at du kan blive revalideret til lige det, det kan være mange ting.

Der til bør du stå fast på at en reva-plan skal være i SAMARBEJDE med dig som klient
Citat:
§ 47. Kommunen tilrettelægger revalideringen i samarbejde med revalidenden således, at tilbudet er tilpasset den enkeltes forudsætninger og behov og under hensyn til egne ønsker til fremtidig beskæftigelse.
Jeg skal sige dig, får de lov til at trække noget ned over hovedet på dig, kan det nemt komme til at svige senere, det fik de desværre lov til ved mig, og det sviger ski stadig, dog mere af ærgelse over at jeg lod mig true.

Der til skal du vide at i en reva-plan kan der indarbejdes pauser (med reva ydelse fordi det så er en del af planen) Og du skal være opmærksom på at kommunen som udgangspunkt vil at målet er 100% selv forsørgelse, hvilket så vil betyde at kan du ikke klare et alm job bag efter er der kun en ting og det er kontanthjælp... det er som udgangspunkt dvs det behøver ikke stå på den måde, så vær MEGET opmærksom hvis du ikke er 200% sikker på at du kan klare dig selv på normale vilkår efterfølgende.

En anden nyttig viden er at hvis du bliver syg (eller der opdages noget nyt) med noget andet end det du er blevet revalideret på, har du ret til at starte forfra på sygedagpenge fgra den %-sats du var på da du gik over til en anden ydelse, altså hvis du fik fuld sats, skal du have det igen.
Jeg blev sygemeldt på dårlige knæ, men har siden fået ADHD diagnosen Hvilket er medfødt... men det står ikke i mine papirer som det jeg er revalideret på, og har ingen sammenhæng med det overhovedet) og er derfor berettiget til at få sygedagpenge igen helt for fra.

Har du ikke en fagforening, læge (ja du kan godt bruge din alm praktiserende læge) familiemedlem, ell der kan hjælpe dig med at oversætte det kommunen skriver til, forståeligt dansk, for dig?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat