Se enkelt indlæg
Gammel 26-01-2009, 18:02   #36
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bissen Se meddelelser
Jeg er enig, Razmo!

Det er fedt for jer i kbh. at der kommer fokus på emnet inde hos jer, men egentlig er det også lidt træls, at det skal fokuseres sådan geografisk, når vi alle, københavnere eller ej, herinde ved, at det står pænt grelt til i hele DK. Det er da lidt ærgerligt, at der i en (proforma!) landsdækkende avis som fx. Politiken ikke bliver kigget på det store billede.
Man skulle da tro at de var interesserede i, at hele landets befolkning havde interesse i at læse deres avis!

Nå, men hul nu i dét - det er dejligt at sage er oppe at vende ét eller andet sted igen.
Når vi nu ikke kan få det hele, så må vi tage det gode vi kan og glæde os på københavnernes vejne. Jeg håber, det får sat lidt ild under røveren på politikerne derinde, så nogle af mine kære, hårdprøvede medmennesker i systemets gabestok kan komme fri og videre med livet. Dem, der er ignorante nok til at mene, at vi sidder her for sjov og fordi vi vælger det, de er godt nok...IGNORANTE...hehe...ja...

Og tænk, at politikerne kan slippe afsted med at plapre deres politikerplap, og journatisterne ikke siger: "Øh...jamen hr/fru politiker...det du foreslår er jo allerede en mulighed iflg. lovgivningen?! ...og: "Ja, nu har du så "erkendt at det er et problem" og at "du er ked af, at der er nogle, der føler sig dårligt behandlet og føler at de trækkes ned i depressioner og suicidaladfærd på grund af ventetidens slid" men selvom det lyder pænt og sympatisk, når du siger det, så tager du jo intet ansvar, kommer med ingen løsningsmodeller og spilder dermed bare min tid som journalist og læsernes - dine potentielle vælgeres tid og læsebriller oveni...hvad med noget konkret, og så kommer jeg tilbage og interviewer dig om lovgivningen og udførelsen af denne om tre måneder, og ser, hvilke tiltag I har gennemført og hvilken virkning det har haft?"

Men nej...den slags journalistik er der langt imellem, desværre.
Jeg håber dog, at sager som din, Helene, og forsøg på at få en ordentlig debat igang, henad vejen vil kunne få hul på nogle af de bylder, der er i systemet.
Hvis det kan hjælpe bare én sag hurtigere igennem - fx din egen - så er der da nået noget. Jeg håber selv engang jeg kan få hul på kræfterne til at gøre et stykke arbejde for denne sag, det gør jeg virkelig.

Knus og godt kæmpet til jer allesammen!
Netop.... og jeg tænker jo bare "Hvor er de andre 48.300 personer henne i landet, når de 1.700 københavnere først er trukket fra?"...

Men vi håber der kommer mere fokus andre steder snart. Jeg kan garantere for, at der i hvert fald sider ÉN af de 48.300 i Næstved
  Besvar med citat