Se enkelt indlæg
Gammel 06-01-2009, 21:26   #4
forskruet21
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
forskruet21 er ny på vejen
"Afslag på kontanthjælp/starthjælp.

Ydelsescentret har truffet afgørelse om afslag på din ansøgning om kontanthjælp / starthjælp jf. Lov om Aktiv Socialpolitik § 11.

Afgørelsen er truffet på det foreliggende grundlag, da du ikke har afleveret dokumentation fra banken vedr. børeopsparring og dermed ikke har medvirket til sagens oplysning.

Det følger af Lov om retssikkerhed og administration § 11, at en borger skal medvirke til at fremskaffe oplysninger, som er nødvendige for at afgøre, hvilken hjælp borgerern er berettiget til.

Hvis du ikke er enig i denne afgørelse, kan du lklage over afgørelsen. Ydelsescentret skal have modtaget din klage 4 uger efter du har modtaget denne afgørelse.

Efter retssikkerhedsloven § 66 skal kommunen i tilfælde af en klage bedømme sagen igen. Hvis denne bedømmelse ikke fører til en ændret afgørelse, skal vi sende klagen til Beskæftigelsesankenævnet. Statsforvaltningen Syddanmark, sammen med vores afgørelse inden 4 uger. Du vil samtidig modtage besked om, at din klage er videresendt til Beskæftigelsesankenævnet."

Sådan lyder brevet, derudover er der et 4 liniers vedlæg, hvori § 11 er udspecificeret med dens 2 bestandele og en tillægstekst.

Til LUM: Dejligt, at jeg så står til at kunne få hele 2500 at leve for før skat......... Som om, at jeg nogensinde får styr på mit liv med den "hjælp". Det ville gi' mig større muligheder at satse på at røve en tank eller en bank et par gange om måneden. Selv spjældet ville give mig mere hjælp.

Er så træt af det her, kan slet ikke overskue det

Hvad skal jeg gøre? Ved godt, at det ermeget at forvente hjælp af jer, uden at i kender mig. Men føler mig fuldstændig drænet for overblik og energi til det her.

Får jeg ikke tilbage for sidste måned også, så ser min økonomiske situation ikke kun tosset ud, men virkelig desperat ud. Kan godt være, at de 2500 ikke er mange penge og slet ikke efter skat, men uden penge og folk at låne af, ER det mange penge og især når man sparer på ALT, selv de hobbyer som ellers giver en energi og bare en smule glæde i hverdagen

Er i øvrigt meldt ledig en af de første dage i december.
forskruet21 er ikke logget ind   Besvar med citat