Se enkelt indlæg
Gammel 04-01-2009, 13:42   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det lyder som noget rod de har lavet og en ting er helt sikkert , kommunen kan ikke skrive at du skal bruge en mentor og selv skal skaffe denne , en mentor er ikke noget mman bare skaffer , en mentor er netop en mulighed kommunen har for at hjælpe en tilbage til arbejdsmarkedet , det kan være en person kommunen har ansat eller det kan være en kollega på en allerede eksisterende arbejdsplads som får til opgave at hjælpe dig ind i jobbet , men begge ting er noget kommunen skal tage hånd om du er jo ikke selv i stand til at finde og lønne en mentor det er noget pjat ..

Hvad ang behandling der er jeg lidt mere i tvivl og det er en ting der før har været oppe og vende her , hvad sker der når en kommunen siger at man skal følge en behandling som koster penge og som man ikke har råd til , nægter man så at lade sig behandle ?

Jeg syntes helt klart at du skal anke dit sygedagpenge stop sådan at du kan få ankestyrelsen til at se på dine papir , evt skal du søge en pension på § 17 sådan at dine papir bliver ordentligt gennemarbejdet ... (og du får en stakket frist med dine sygedapgenge )

Det lyder som om der er foreksllige meldinger fra forskellige læger en mener du kan komme tilbage til arbejdsmarkedet med terapi en anden mener det ikke , du skal have samlet alle dine papir sammen sådan at du kan finde ud af hvad der nøjagtig står ...


Er det en privat aktør der har lavet din ressourceprofil så er den ugyldig og skal laves om af kommunen ...

Der skal foreligge en plan for hvordan du kommer tilabage til arbejdsmarkdet og den skal være realistisk det vil sige at det er den ikke hvis det indebære sådan noget som mentor ordning du selv skal står for , terapi du selv skal betale for osv...

Samtidig kunne jeg godt tænke mig at vide hvem det er der har sagt til dig at du ikke kan få fleks (du skriver noget med kommunens læge ) det er ikke nok bare at sige nå du er ikke rask og så kontanthjælp for tro mig på den måde ender du på et tidspunkt med en pension for du vil opleve at blive kørt mentalt i sænk af systemet ...

Kan du ikke lige skrive hvad der nøjagtig står i din handleplan (send det evt på mail hvis ikke du vil have det ind her ) [email protected]

Det lyder som en kvajet hvis hun har skrevet lige ud at du selv skal sørge for en mentor og viser at det er en mere end inkompetent person der har lavet arbejdet ....

Og så er det om at få hentet alle sagsakter ind så du har et sted at starte

Jeg ville nok også hvis jeg var dig overveje at skrive en klage over sagsbehandlingen til borgmester og kommunal bestyrelse ikke at det er sikkert at det hjælper dig men det kan være at det kan hjælpe dem der kommer efter dig ....
  Besvar med citat