Se enkelt indlæg
Gammel 06-12-2008, 09:56   #3
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 17
velcro er ny på vejen
Tak LUM.
Det var 18. august i år jeg fik brev fra Det Sociale Nævn om at min sag blev hjemvist til fornyet behandling. Dels fordi de lovpligtige skemaer ikke var udfyldt af mig og sagsbehandler i fællesskab. Dels fordi kommunen aldrig havde svaret mig på min klage. Og sørme om de ikke også havde glemt at sende min klage med til det sociale nævn. Det opdagede jeg da jeg søgte om agtindsigt hos Det Sociale Nævn.

Jeg har kontaktet kommunen 3 gange telefonisk. Første gang bliver der lagt besked til den sagsbehandler der har med sagen at gøre. Anden gang bliver jeg bedt om at ringe til sagsbehandleren en dag hun er der. Hun arbejder kun 2 dage om uge. 3. gang jeg forsøger at kontakte hende. Altså på en dag hvor hun efter sigende skulle være der, bliver telefonen ikke besvaret.

Jeg har nu besluttet at skrive et brev til hende. Har kontaktet borgerrådgiveren i Københavns kommune, for at høre om de kan formidle kontakten, så jeg har en uvildig part der holder øje med om jeg får svar. Det har de umiddelbart svaret positivt tilbage på, men jeg skal ringe til dem på mandag.

Hvis det er rigtigt som du skriver at man automatisk kan betragtes det som afslag når man intet har hørt efter 3 måneder kan sagen jo kører i evighed. Eftersom kommunen har fået hjemvist sagen fordi de lovpligtige skemaer ikke forfandtes i den oprindelige afgøresle, og jeg skal være med til at udfylde dem, forligger de jo stadigt ikke. Så hvad hjælper endnu en klage. Den ender vel også bare i det sociale nævn, og bliver hjemvist fordi der intet er foretaget i sagen.

Jeg forstår ikke helt det du skriver med afgørelsen. Jeg troede at man i en ansøgning om merudgifter fik med tilbagevirkende kraft, fra det tidspunkt hvor ansøgningen blev indgivet. Men er det fra afgøreslestidspunktet har kommunen jo en fordel i at forhale sagen. Jeg ansøgte oprindeligt for et år siden, og første afgørelse faldt i juni. Men den blev altså foretaget på forkert grundlag, da kommunen ikke havde udfyldt de lovpligtige skemaer. Hvis nu kommunen i en genvurdering omfatter mig af ordningen, vil det så gælde fra det nye afgørelses tidspunkt eller fra ansøgningen oprindeligt blev indgivet? Jeg er forvirret.

Undskyld det roede brev.
Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat