Se enkelt indlæg
Gammel 16-09-2008, 21:18   #276
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
DENNE MAIL SENDES TIL FOLKETINGETS MEDLEMMER OG PARTIER O.A.

Søborg d. 16 september 2008

”Diskriminerende” behandling af mine ”sociale rettigheder”.


Sundhedsstyrelsen er ansvarlig for, at lægen ikke står til ansvar for lægeløfte, lægeetiske regler og lægeloven (autorisationsloven).

Denne ”menneskenedbrydende” kvinde (Billede af KJ - nederst) har i sin egenskab af Socialminister har i 1998 sammen med lægeforeningen kreeret ”Fælleserklæringen” der er Socialministeriets retningslinjer for lægekonsulenter, hvor kommunen er lægens øverst ansvarlige myndighed.


Af Karen Jespersen

Kronik: Hvad er god socialpolitik?

To vigtige indsatsområder
Der er især to indsatsområder indenfor socialpolitikken, som vi skal prioritere for at sikre, at vi i det danske samfund bevarer sammenhængskraften. For det første må vi arbejde for at forhindre, at samfundet opsplittes i forskellige grupper, der oplever, at de ikke har noget til fælles. Parallelsamfund skal for alt i verden undgås. Vi må stræbe efter, at alle mennesker får lige muligheder for at opnå deres mål i livet. For det andet må vi sørge for, at borgerne også i fremtiden har tilliden til, at den offentlige sektor fungerer godt, og at den imødekommer borgernes berettigede behov. At den offentlige service så at sige er tilliden værd.

Tilliden til det offentlige skal bevares
Det andet af de to store indsatsområder for at bevare sammenhængskraften er, at borgernes tillid til de offentlige systemer skal bevares. Vi må til stadighed sørge for, at have et socialt system, som imødekommer borgernes berettigede behov. Det er vigtigt, at borgerne oplever, at de offentlige midler anvendes fornuftigt og i sidste ende er med til at skabe social tryghed og retfærdighed. Ellers risikerer vi, at tilliden til det offentlige forsvinder - og at mange vil søge ud af samfundsfællesskabet for at finde trygheden på andre måder. Udfordringen er derfor at sørge for, at tilliden til den skattefinansierede offentlige service bevares.

Kronik bragt i "Social Forskning" 20. december 2007.


Sådan blev jeg ”administrativt misbrugt” af Gladsaxe Kommune.

Efterveerne af at Gladsaxe Kommunes sagsbehandler stak lægekonsulenten en ”direkte løgn” om, at jeg som erklæret 100% invalid i forhold til erhvervsevne, selv ”gik og cyklede” i lokalområdet har medført, at lægekonsulenten valgte at henholde sig til sagsbehandlerens ”urigtige” oplysninger, og tilsidesætte min egen læges faktuelle journaloplysninger. Dette har kørt mig i totalt fysisk, psykisk og økonomisk ruin.

Derved har det offentlige sparet 2.141.000 kr. på hjælp til en handicappet over en 3-årig periode, og har betydet at jeg fysisk er sat 10-15 år tilbage i forhold til tidligere års genoptrænede funktions-niveau. Mit handicap er det samme, men min fysiske tilstand er uden hjælp, blevet kraftigt forværret.

Det Sociale Nævn har den 25 maj 2005 omgjort Gladsaxe Kommunes afgørelse, og stadfæstet, at jeg er berettiget til hjælp i 24 timer i døgnet (168 timer om ugen) i henhold til Lov om Social Service. Da kommunen i 2001 ”løj mig ud af mit handicap” og fratog mig 75% af min hjælp, oppebar jeg hjælp i 128 timer om ugen!

Læs videre her... ”Diskriminerende” behandling af mine ”sociale rettigheder”.
http://www.benny-g.dk/velfaerdsministeren.htm

Benny G. m
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 16-09-2008 kl. 21:50.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat