Se enkelt indlæg
Gammel 27-07-2017, 02:08   #35
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.809
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bisidder...

spørger du om.

Tag en du har tillid til, ven,familie etc ikke nødvendigvis en der har viden om §§ eller Dystoni.

Bisidders rolle, er bare at være til stede og lytte samt huske, hvad der bliver sagt.

Kun efter aftale med dig skal bisidder stille spørgsmål.

Jeg plejer, som bisidder, at præsentere mig høfligt og sætte mig med lidt afstand fra begge parter.

Bare det der er en 3diepart med, så undgår man slet skjulte trusler og personlige meninger. Trusler om at få fjernet sine børn og i den skala.

Bemærk, at du ved jo ikke om det er en jobkonsulent, sagsbehandler eller i bedste fald en socialrådgiver du sidder over for.

Det er i første omgang hovedformålet med at tage en bisidder med.

Udgangspunkte er, at du får en professionel og korrekt sagsbehandling, men hvis ikke skal du reagerer omgående.

Derfor det så vigtigt at søge aktindsigt og forstå lidt af lovgivningen.

Slap af og ny d turen. Om få uger har du meget mere overblik i din situation.

Jeg har General Dystoni hvor jeg ikke er så hårdt ramt, som mine medpatienter ved Øfeldt Centrene, som har en krop, hoved, nakke tvangsdrejet til ukendelighed og uden verbalt sprog. Vi bruger talemaskine sammen. Det går ganske godt.

Så vi skal være glade for det vi har fået. Mange har det 1000 gange værre end vores "småskavanker" som du skal lære at leve med på en god måde.

Tro mig, du vil få det bedre i fremtiden.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat