Se enkelt indlæg
Gammel 16-03-2017, 23:12   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af JeannieG Se meddelelser
Her i sommers var jeg hos en speciallæge på privat hospital, som skrev sort på hvidt at jeg ikke er i stand til at arbejde, ligeledes har min egen læge udtalt.
Kommunerne holder meget stramt på, at det kun er kommunerne der kan vurdere arbejdsevnen.
Lægerne kan derimod udtale sig om funktionsevne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af JeannieG Se meddelelser
Jeg har i samråd med en der hjælper mig, søgt om direkte førtidspension.
I dag var jeg så til møde hos Rehabiliteringstemaet på kommunen, men fik et afslag fra dem, da jeg ikke har været i arbejdsprøvning.
Arbejdsprøvning er den måde man oftest benytter til, at vurdere arbejdsevne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af JeannieG Se meddelelser
Det skal lige siges at en arbejdsprøvning ikke er nødvendig efter nye regler, men det ser de helst.
Jeg forestiller mig, at det er denne du hentyder til:
"§ 16. Førtidspension kan tilkendes personer i alderen fra 40 år til folkepensionsalderen, jf. dog stk. 2.

Stk. 2. Personer i alderen fra 18 til 39 år kan tilkendes førtidspension, hvis det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at arbejdsevnen ikke kan forbedres.
"
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183506

Citat:
Oprindeligt indsendt af JeannieG Se meddelelser
Jeg blev i dag tilbudt en arbejdsprøvning på 6 uger, for at se hvad jeg kan klare og så kan jeg søge igen, så hvidt jeg forstod.
Det mest almindelige er, at en arbejdsprøvning varer min. 3 måneder, så hvis din kommune mener det er nok med 6 uger, så synes jeg du skal tage imod tilbuddet.

Og så vil jeg anbefale dig, at skrive en udførlig dagbog under din arbejdsprøvning, læs mere om det her (og søg evt. på "dagbog" her på K10):
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat