Se enkelt indlæg
Gammel 28-10-2016, 15:58   #16
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mhl Se meddelelser
Så ville jeg være nødt til at komme i et ressourceforløb så jeg kunne få ressourceforløbsydelse, for kontanthjælp kan jeg ikke få.

Jeg håber på at kunne hænge i indtil barsel, men der er stadig et halvt år til termin, så det er jo ikke lige rundt om hjørnet.
Du kan ikke selv beslutte hvilket forløb du kommer i, kommunen bestemmer, du kan kun kontakte kommunen og anmode om forløbet.

Hvis de beslutter at du ikke kan få et forløb kan du klage over beslutningen.

Hvis du mener at kunne klare at hænge i med studierne, så er det fint nok, men du bliver nødt til at bruge energi til at gøre dine forberedelser, dagbog og læge, jeg kan sagtens have glemt noget.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mhl Se meddelelser
Men hvad med min narkolepsilæge? Jeg er nemlig tilknyttet Filadelfia, kan den læge ikke varetage sagen?
Det er fint nok at have et godt forhold til speciallægerne, men i forbindelse med kommunale sager er det den privatpraktiserende læge som er din bedste ven.

Edit: Hvis du har et rigtigt godt forhold til din narkolepsilæge fra Filadelfia kan du måske få denne til at sende en besked til din lægepraksis der beskriver dit helbred på lægesprog, så du ikke behøver at forklare alt for lægen til mødet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mhl Se meddelelser
Forresten mht. dagbogen, lige nu er jeg jo gravid, så den kan godt blive lidt misvisende, det er derfor jeg tænkte at vente med den. Skal jeg prøve at undlade at skrive om graviditetsgener, eller skal alt bare med + en lille note om at den og den ting skyldes gravditet?
Jeg synes at du skal skrive alle symptomer ned og kommenterer at du regner med at dette er graviditetsgener, så kan du altid fortryde når det skal bruges og fjerne generne, men du kan ikke tilføje dem efterfølgende hvis du fortryder at du ikke satte dem på.

Hvis ikke dagbogen skal bruges før om 1½ år behøver du måske ikke at skrive dagbog hele tiden, men nu hvor du er meget presset bør du skrive nogle uger, måske en måned, for have nogle notater over hvordan du har haft det i perioden.

Du bør også skrive i en periode hvor du går hjemme på barselsorlov.

Sidst redigeret af Nørd; 28-10-2016 kl. 16:02.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat