Se enkelt indlæg
Gammel 25-09-2016, 19:42   #85
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
og til den liberaleit hvis du stadig læser med, her er en historie der bekræfter påstanden om at det ikke er godt for noget at sætte folks ydelser ned,

http://folketidende.dk/Lokal-nyt/Lol...artikel/380488

Lolland kæmper med stor tilflytning af borgere på overførsel, så hvad skulle det hjælpe at sætter vores ydelser ned? skaber det flere jobs? prøv at se hvor stor arbejdsløshed der er på eks. Lolland,, så kære Liberaleit, og andre med lign. holdning. sæt jer ind i virkeligheden, kom ud i virkeligheden , snak med folk ude i virkeligheden så vil I nok indse at man ikke bare kan sætte folks ydelser ned, brug istedet penge på at hjælpe de der kan tilbage til en plads på arbejdsmarkedet.
Tak til sribe, sortepigen og andre der er enige med mig. Jeg har længe syntes det er uforskammet af rige kommuner, bl. a København at eksportere deres sociale problemer til de fattigste kommuner, herunder Lolland,
Så at Frederiksberg eksporterer flygtninge til København.
Hvor er anstændigheden henne!

Og, ja jeg har også boet i Birkerød, en rig kommune. Nu hedder det vist Rudersdal ,men det ændrer ikke ved det totalt tossede i kommune opdelinger.
Dengang havde vi grænse til Farum og Hørsholm, og på¨den ene side af kommunegrænsen fik man 1 times hjemmehjælp, men på den anden side 2 timer o.s.v. Den ene kommune fik råd til en ny svømmehal , den anden ikke. Eksempler.

På Værnedamsvej i KBH/ fFrederiksberg betaler man på den ene side af vejen ca. det dobbelte til dong end man gør på den anden side. I kan vel gætte hvem der slipper billigst. Er den slags rimeligt?
Jeg tilhører jo en af de, der mener at der burde være lige rettigheder og pligter i Hele danmark og mener at kommunalt selvstyre er noget mudder.

Jeg fatter det simpelthen ikke.

Jeg har nu skrevet til DR Vedr. debatten og detektor.
Jeg har stilet indlægget til programmet, mennesker og medier, som Kurt Strand er vært for.
Han plejer at være lødig og håber han tager min henvendelse seriøst.

Jeg har bl.a begrundet hevendelsen i, at man jo næppe i en debat om løn ville tage beskæftigesesfradrag, kørsels fradrag m.v med. Og det ville være uhørt i en samtale med chefen om løn kan sige, nå lille fru Jensen, jeg kan se du er enlig mor og får børneydelse + andre ydelser.
Nej vel. Jeg er vred og ked af, at man på den måde håner de svageste.
Ps. jeg rammer ikke selv dette loft. Gammel med voksen datter og på laveste ledighedsydelse, men jeg har også, da jeg arbejdede haft samme indstilling.
Fy , hvor er vi på vej hen!!!

Sidst redigeret af vasen; 25-09-2016 kl. 19:46.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat