Emner: Fluanxol Mite
Se enkelt indlæg
Gammel 16-08-2016, 13:49   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Slog lige indlægssedlen op.
Der er blandt andet " lactosemonohydrat" i. Ved ikke om en lactoseintolerant ville reagere på det, men er du lactoseintolerant? Så kan det jo måske være en forklaring.

Kan også se at der står:
"Angst, depression, alvorlig træthed:

Du skal begynde med at tage 1 tablet på 1 mg om morgenen eller 1 tablet på 0,5 mg 2 gange (1 mg)
dagligt.
Efter en uge kan lægen vælge at sætte din dosis op til 1 tablet på 1 mg 2 gange (2 mg) dagligt. Du skal normalt ikke have højere dosis end 3 mg dagligt fordelt på to doser. "

Så hvis 3 mg dagligt er "maks" dosis, kunne 0,5mg vel godt give bivirkninger? (kiggede lige videre, og den dosis er til ikke-psykotiske tilstande. Ved psykotiske tilstande, kan dosis komme en del højere op)
Der står da også i bivirkningerne: "Almindelige bivirkninger (kan påvirke mellem 1 og 10 ud af 100 patienter):
Spytflåd, forstoppelse, opkastning, ubehag i maven, diaré."

Det sagt, så kan det være bivirkninger der måske kun er der i opstartsfasen.
Jeg har ikke selv erfaring med lige netop den medicin, men synes det er mærkeligt at din psykiater bare udelukker det på det grundlag. Nogen er jo mere overfølsomme end andre.
Måske hvis du får andet medicin også? Så ville en kombination måske kunne være skyld i det?

Husk at jeg udelukkende gætter her. Jeg udtaler mig ikke ud fra en faglig baggrund, og heller ikke ud fra erfaring med den medicin. Men håber du kan bruge bare noget af det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat