Emner: Revalidering
Se enkelt indlæg
Gammel 25-05-2016, 11:24   #16
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 11
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Innaj86 Se meddelelser
Jeg er også i tvivl om hvordan jeg er stillet efter endt revalidering, jeg aner faktisk intet, og stoler ikke på min sagsbehandler.....
Og du gør klogt i ikke at stole på, hvad din sagsbehandler siger. Læs hvad der står i loven om aktiv socialpolitik.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Innaj86 Se meddelelser
Ja jeg har fået lavet en kompetenceafklaring på skolen, jeg kan blive uddannet på 75 uger.... 1 års praktik og 4 måneders skoleophold ca, samt en svendeprøve...
Jeg har bare overhovedet ikke styr på hvordan man skal få skovlen under den sagsbehandler, og stoler ikke på at hun ved hvad hun laver desværre.... Ej heller hvordan vi finder ud af mere om det tilskud, for vi har hele tiden sagt at chefen ikke har råd, hun har simpelthen ikke økonomien og der er ingen der kan forklare os noget brugbart...min psykolog frarådede mig Idag på det kraftigste at skifte praktikplads, så hun er heldigvis enig med mig i at det ikke vil være godt for mig, men det er ikke sikkert kommunen går op i det...
Lovgivningen.
"§ 51. Forudsat at revalideringen sker i overensstemmelse med en fastlagt »Min Plan«, jf. § 27 og § 28, stk. 2, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, modtager revalidenden hjælp i form af
1) revalideringsydelse efter § 52,
2) mindste overenskomstmæssige praktik-, elev- eller lærlingeløn eller
3) mindste overenskomstmæssige løn eller den løn, som sædvanligvis gælder for tilsvarende arbejde".
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=173092

En uddannelsen som afsluttes med en svendeprøve, kaldes en erhvervsuddannelse. Ansøg derfor om at tage den under revalidering, hvor kommunen udbetaler revalideringsydelse efter § 52. Vedlæg et gerne et dokument fra din chef der oplyser, at virksomheden ikke kan udbetale dig nogen form for løn under uddannelsesforløbet.
Husk at enhver kommunikation med jobcentret/sagsbehandleren skal være SKRIFTLIG. Hvis de sender dig et afslag, så er det muligt at klage over kommunens afgørelse.

Som nyuddannet bliver du berettiget til dagpenge fra a-kassen, såfremt en række betingelser er opfyldt.
https://www.detfagligehus.dk/faa-hja...er-uddannelse/
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt

Sidst redigeret af Rebecca.And; 25-05-2016 kl. 11:40.
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat