Se enkelt indlæg
Gammel 09-08-2008, 10:01   #1
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 59
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
når man selv søger en §17 ?

Ja jeg ved ikke om der er nogle herinde der kan give et bud - men jeg prøver lige !!

Har haft en sag kørende om at min sagsbehandler skulle indstille mig til en §18, fordi jeg har haft angst i snart 20 år - men den er blevet meget slem indfor de sidste 2½ år - derfor er der blevet søgt om pension.
Den er nu kommet tilbage for 2 gang fra (socialnævnet), første gang med at de ville have en speciallægeerklæring(på angsten) og der ligger også en anden udtales fra en anden psykiater - begge siger at min angst er kronisk og at jeg aldrig kommer af med den.
- Nu anden gang, med at de vil have oplysninger om min leddegigt - der ligger allerede papier i min profil fra læger om at jeg har fået leddegigt og at jeg er i behandling for dette, ellers ikke noget, kan stadigvæk gå og stå, samt bruge min hænder til mange ting.

Skal til møde med min sagsbehandler på mandag -og overvejer at sige at jeg selv vil søge en §17 - da jeg ikke syntes at jeg kan holde til mere.

Ved at den bliver vuderet på det forliggende grundlag - og hvor der i
R-profilen bla. står:
at yderligere afklaring synes formålsløst. Samlet set skønnes helbredstilstanden varig og stationær og behandlingsmulighederne for udtømte. Funktionsevnen betragtes ligeledes som værende ophørt indenfor ethvert erhverv både i ansættelse på ordinære og særlige vilkår !
Hvis jeg selv søger en §17 - og evt for afslag - Hva så, hvor står jeg så henne ?
Er det de samme mennesker der sider i socialnævnet som i pensionsnævnet ?
Håber at nogle kan hjælpe mig med svar.
Hilsen jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat