Se enkelt indlæg
Gammel 06-08-2008, 19:50   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er jo sørgeligt at man skal sidde og savne en sød og forstående sagsbehandler, fordi de er i undertal, og at det ikke bare er en selvfølge at man har en sød sagsbehandler.

Gennem mine 20 år på kontanthjælp, så har jeg kun haft ganske få sagsbehandlere der har været søde. Og når jeg skriver søde, så mener jeg måske i virkeligheden at de har været kompetente. Det har været sagsbehandlere der har mødt MIG hvor jeg nu engang var, og har reageret udfra det de mødte med omsorg, ekspertise og indblik. Uden at presse, true eller blive mugne, men istedet har taget mig i hånden og sagt ,,det skal sgu nok gå det hele'' og efterfølgende givet mig ro til at tænke mig lidt om. Hvor andre mere mente at en tænkepause var = en aktivering på umulige vilkår.

Jamen, så må du jo i gang med arbejdsprøvningen. Ressourceprofilen bliver nok færdiggjort når arbejdsprøvningen er færdig, og de kan danne sig et bedre billede af din hverdag med et job. Under arbejdsprøvningen kommer der jo mere matriale til ressourceprofilen, og hvor jeg forestiller mig at der netop kan komme mere vægt på de sociale områder. Nu skal du jo lige bevise din kunnen - eller mangel på samme, og din kontaktperson på stedet får jo et bedre indblik i hvordan du og din hverdag hænger sammen, og hvad det betyder for din arbejdsevne.

Men du LOVER at tage den med ro!! Endelig ikke noget med at bevise du kan alt muligt du reelt ikke kan. Arbejdsprøvningen skal afspejle DIG så meget som muligt. Så når du er dårlig - så melder du dig syg. Får du det skidt på stedet - så går du hjem. ENDELIG ikke noget med at nappe to panodil inden du møder op, du møder op som du er. Ligesom du heller ikke skal undertrykke dine frustrationer hvis du føler du skal være der for længe.
Mange begår den fejl, at de bliver der længere end de egentlig burde - for det kan jo være hyggeligt nok! Men når timerne så skal tælles sammen, så har de overskredet kvoten adskillige meter og ryger FLUKS lige ind på en forkert hylde som de i virkeligheden SLET IKKE magter og det virkelige deltidsarbejde eller fuldtids arbejde står og venter.
Der er SÅ mange der brænder sig på det arbejdsprøvning.

Det 'farlige' ved arbejdsprøvning er, at man ved man har løse tøjler. Man ved at man kan melde sig syg eller bare gå hjem. Friheden kan for mange betyde, at så bliver de sgu lidt længere og går og hygger sig med en god sludder, en kop kaffe og lettere arbejde. MEN TIMERNE TÆLLER, og timerne bliver vekslet ved kasse 1 til et reelt job ved kasse 2.
Og når man har et almindeligt arbejde på 25 timer - så er der altså ikke frie tøjler, hyggesnak og 'du går bare hjem' i baghånden. Så fanger bordet, og rigtig mange må bukke under og erkende at der er stor forskel på arbejdsprøvning og et reelt job!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat