Se enkelt indlæg
Gammel 05-02-2016, 14:08   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Var der også. Skuffende, at der var så få. Den franske ambassadør (kan ikke huske hans navn) har netop udgivet en bog, hvor omdrejningspunktet er baseret på egne erfaringer vedr. forbrydelser mod menneskeheden,og hans budskab er: LIGEGYLDIGHED ER EN FORBRYDELSE!
Jeg tror nu ikke, at manglende opbakning, om sådan en demonstration, har noget som helst med ligegyldighed at gøre.

Hvem forventes at møde op til sådan en demonstration?
Dem der har deres på det tørre, eller dem der lider under fattigdom?

Nogle få, af de som har deres på det tørre, vil sikkert møde op, af idealistiske grunde eller fordi de oplever problemet blandt deres nærmeste.

De som lider under fattigdom har sandsynligvis ikke ressourcerne til at deltage.
Dels vil det for dem som bor længere væk koste penge til transport, dels har de sikkert så mange andre problemer at de er nødt til, at prioritere hvad de bruger deres ressourcer på.

Mange som lider under fattigdom har også helbredsmæssige problemer, som gør, at ressourcerne bare ikke er til det.

For mit eget vedkommende vil deltagelse i sådan en demonstration ofte betyde, at jeg er totalt ødelagt, både fysisk og psykisk, i flere dage.
Og dette skal ses oveni, at jeg i forvejen ofte er bagefter med mange af de hjemlige ting.
Og jo mere jeg er bagefter med de hjemlige ting, jo mere stresset bliver jeg, og så kører rouletten bare deruda'.

Jeg tager virkelig hatten af for de mennesker, som både kan og vil deltage i disse kampe.
Men lad venligst være med, at sparke til dem der ligger ned. Tak.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat