Se enkelt indlæg
Gammel 25-07-2008, 19:36   #12
droopy
På vej til at lære K10
 
droopys avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
droopy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
Men kravet for at kunne føre en sag er jo en vis form for dokumentation fra kommunen af din mor i deres arbejde med at vurdere din mors arbejdsevne (som det hedder på nysprog.).

Derfor skal din mor altså i kontakt med kommunen, hvor hun skal "udredes". Her vil jeg foreslå, at hun kommer over sin dårlige samvittighed om at lægge det offentlige til last.
Altså, hun er jo officielt i gang med at søge førtidspension.
Alle de undersøgesler, hun har været til, er hun blevet sent til af Kommunen (og egen læge selvfølgelig).

Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
Kontanthjælpen er en det nederste sikkerhedsnet her i Danmark og din mor er i sin gode ret til at søge om det. Jo før, jo bedre. Kontanthjælpen er idag bagudbetalt, så der går en rum tid før din mor får kontanthjælp.
Hun ejer bolig. Så kan man ikke få noget, har vi fået at vide.
Og som jeg læser andre indlæg her, så kan jeg forstå, at hun så skulle tilbagebetale kontanthjælpen senere, skulle hun få den.
Dette ville hun formodentlig ikke være i stand til heller.

Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
I mellemtiden kan din mor eller jer begge jo tage kontakt til hendes læge for at få en sygemelding på forhånd samt på en eller anden måde komme i behandling, som kan lindre din mors sygdomme.
Der er kontakt. Men 'sygemeldt' er hun jo ikke. Hun har ikke noget at være sygemeldt fra.
Hun har ikke arbejdet siden 1991.
Hun har, som sagt, levet af min far's indkomst siden da. (og nu delvist også min).
Hun har al den tid ejet egen bolig. Og derfor har vi aldrig skænket det en tanke at bede om kontanthjælp. I de tidligere år kunne hun måske godt have klaret et meget beskyttet og ustressende deltids job. Men nu er det så slemt, at hun knap nok kan handle ind mere; altså umuligt kan holde et job.
Plus, at min fars økonomi ser værre ud end tidligere, har gjort, at vi nu synes, det er på tide at prøve at få en førtidspension til hende.

Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
Men frem for alt, så skal der foreligge en diagnose. Og det kan tage alt fra et halvt til flere år at finde frem til det.
Jep, og det er det, der volder os store problemer nu. Fordi fibromyalgi + hendes psyiske tilstande er så svære at omsætte til en egentlg diagnose.

Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
Grundlaget for førtidspension kan jo være både en psykisk diagnose og hendes fibromyalgi.
Ja, det mener jeg også. Men den psyiske del er min mor ikke helt afklaret med.

I sidste ende er det også fløjtende ligemeget, om hun får sin førtidspension pga. hun ser lyserøde elefanter eller hvad ved jeg. Bare hun får den.
droopy er ikke logget ind   Besvar med citat