Se enkelt indlæg
Gammel 24-08-2015, 15:30   #32
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Her fra tingslysningsretten.dk - hvor der også skulle ligge brugerformular.

13. Hvordan tinglyses kreditorbeskyttelse i henhold til retsplejelovens § 513?
Det anmeldes som en servitut med dokumenttypen "Anden Servitut". Servitutteksten skal indeholde en beskrivelse af, hvorfor de pågældende midler er omfattet af retsplejelovens § 513. Ejer skal indsættes som påtaleberettiget men behøver alene at underskrive anmeldelsen med rollen "Ejer".

Det skal fremgå af vedhæftede bilag, at der er tale om kreditorbeskyttede midler, og at de har været adskilt fra den øvrige formue og brugt til køb af denne ejendom. Der skal f.eks. vedhæftes afgørelse, udbetalingsbilag, kontoudtog mv.
Stampe er det noget jeg selv skal gøre eller er det en advokat - der er 14 sider der skal udfyldes så jeg nåede kun til side 1 Turde ikke gå videre for jeg har jo ikke købt huset endnu og var bange for at gøre noget galt. Hvordan er rækkefølgen...jeg køber kolonihaven - overfører pengene til sælger - jeg /advokat anmelder en servitut i tingbogen - hvis huset da har en tingbog....

Et skøde er det bare et papir hvor der står hvem sælger og køber er?

For at få huset tinglyst skal det så ikke have sit eget matrikelnummer eller har alle huse fra starten en tingbog. Bliver der ikke kun oprettet en tingbog på en ejendom hvis banken har pant i huset pga et lån?
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat