Se enkelt indlæg
Gammel 28-06-2015, 17:58   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Stribe er du ikke sød at forklare mig hvorfor og hvordan de KAN fratage os der er tilkendt fp efter 2003, og ikke dem der er tilkendt før 2003?

jeg forstår det ikke for før 2003 fik man jo tilkendt fp med en arbejdsevne der lå væsentligt højere end os der bla. er tilkendt ved den nye reform.

hvor har du det fra at de kan gøre dette?

nysgerrige og stærkt bekymrende hilsner
og god søndag til dig STribe
sortepigen
Jeg ved ikke om denne også var i den gamle reform, men en væsentlig forskel hvis den ikke var der før er denne sætning:
"Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt."
Dvs de kan sige at om f.eks. 5 år skal pensionen revurderes, og hvis de mener at man ikke er berettiget til førtidspension efter den nye vurdering, kan de frakende den.
MEN så vidt jeg ved, så SKAL der skrives et tidspunkt for hvornår sagen skal genoptages. De kan ikke bare spontant sige "nu ser vi lige forfra på din sag".

Hvis de får mistanke om snyd, altså at man måske ikke var så syg som lægerne og en selv sagde, kan de selvfølgelig kigge på sagen på det grundlag (så vidt jeg ved)

Fandt lige en principafgørelse der nok modsiger mig lidt, men det beviser bare at jeg ikke ved nok om førtidspension. Undskyld for at have vildledt med delvist forkerte oplysninger
Principafgørelsen:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=168076

Sidst redigeret af MistyMiss; 28-06-2015 kl. 18:01.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat