Se enkelt indlæg
Gammel 22-02-2015, 10:27   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 20
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Er der ikke mulighed for at finde et værelse der udlejes privat med adgang til køkken og bad, hvor der kun er en måneds indskud... måske i et af de billigere områder i DK...

Lige så snart du er tilmeldt folkeregistret i DK er du jo berettiget til pensionstillægget og ældrechecken ... og kan også søge indskudslån til en rigtig lejlighed...

Der er jo også den mulighed i stedet for at vende hjem til DK at finde et land inden for EU med billige leveomkostninger og flytte dertil...
Inden for EU er folkepensionister berettiget til både pensionstillægget og ældrecheck... Jeg ved i hvert tilfald at i BG hvor jeg bor vil du inden for kort tid kunne spare sammen til indskud til en lejlighed i DK og en lille startkapital til at komme i gang i DK... eller du ville måske være bedre stillet ved at bo i Spanien hvor huslejer også er mere rimelige

Man skal nok ikke forvente den stor hjælp fra nogen kommuner i DK til at finde bo, før man faktisk bor der... de kommer jo til at betale din pension fremover...

Den med at tage til DK som hjemløs synes jeg lyder lidt vild for en folkepensionist som er oppe i alderen, selvom du måske er sund og frisk lyder det som en hård start ...det var i hvert fald noget jeg aldrig selv ville gøre




....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...

Sidst redigeret af Hexi; 22-02-2015 kl. 10:50.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat